این روزها شبکه های اجتماعی مثل طوفانی تمام زندگی ما را تغییر داده است. روش ارتباط با دوستان، خانواده، پیگیری اخبار و تمام علایق ما را تحت تاثیر قرار داده است. دنیای تجارت و بازاریابی آنلاین توسط شبکه های اجتماعی آنلاین نظیر فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین کاملا دگرگون شده است.
در میان این شبکه های اجتماعی اینستاگرام برای کابران مصرف کننده بصری بسیار ایده آل است. همچنین اپلیکیشنی برای دستگاه های تلفن همراه دارد که عمده ترین روش دسترسی کاربران به آن است. افراد بطور عمده از طریق اندروید، آیفون یا تبلت در فضای آنلاین حضور می بایند. شما می توانید از طریق بازاریابی هایتان در موبایل با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام به این افراد دسترسی پیدا کنید.
از آنجا که تبلیغات اینستاگرام بسیار کم هزینه و آسان است بنا به دلایل زیر روشی عالی برای کسب و کارهای آنلاین و کارآفرینان اینترنتی است.
• منجر به ایجاد سرنخ فروش و لیست ایمیل می شود
• افزایش ترافیک به وب سایت شما
• تبلیغ خدمات و محصولات
• ایجاد برند شما
• پیام های مرتبط با شرکت شما را بصورت ویروسی پخش میکند
اینستاگرام یکی از موثرترین کانال های بازاریابی است که باید با دقت آن را بررسی کنید تا ببینید آیا مناسب حوزه کاری، صنعت یا شیوه های فعلی بازاریابی شما است یا نه. اگر یاد بگیرید که چطور تبلیغات اینستاگرام را انجام دهید می تواند به بخش مهم و اساسی از استراتژیتان متناسب با ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه اجتماعی در دیگر شبکه ها و یا روش های بازرایابی مورد استفاده شما تبدیل شود.
آیا مشتریان یا خریداران شما در اینستاگرام حضور دارند؟ اگر آنها حضور دارند و شما ندارید این یک مشکل است. زیرا این پلت فرم روشی برای تعامل عمیق با بازر هدفتان، نرخ تبدیل و ایجاد رابطه ای که منجر به فروش و سودآوری شود به شما ارائه می دهد.
کسب و کارهایی که در شبکه های اجتماعی تبلیغ می کنند باید تبلیغات اینستاگرامی هم داشته باشند. تا زمانیکه تبلیغات اینستاگرام را امتحان نکنید نتیجه ایش را نخواهید دید. خوب پس چرا امتحانش نمی کنید؟ امتحانش آسان و مقرون به صرفه است.

تبلیغات اینستاگرام چیست؟

اگر قبلا از اینستاگرام استفاده نکرده اید باید خدمت شما عرض کنم که این پلت فرم روشی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدئو است. بسیاری از افراد از اینستاگرام همانند فیس بوک به عنوان یک رسانه خلاق برای به اشتراک گذاشتن عکس های زیبا با دوستان و خانواده به همراه قطعه های متنی کوتاه استفاده می کنند. شما حتی می توانید از هشتگ ها نیز استفاده کنید.
این قابلیت روشی ایده آل برای تعامل با مخاطبان و افراد هم فکر و ایجاد دیدی نسبت به شرکت شما است. سلبریتی ها، هنرمندان حوزه موسیقی، بیش از ۵۰۰ شرکت و برندهای معروف نیز از آن استفاده می کنند. همچنین افراد عادی و کسب و کارهای کوچک نیز در این شبکه اجتماعی جمع شده اند و دست به دست می شوند. برخی از افراد عادی در اینستاگرام برای خودشان یک سلبریتی شده اند.
اینستاگرام یک شرکت کاملا مستقل است. بعد از رشد چشمگیری که داشته توانست شاخ غول شبکه های اجتماعی یعنی فیس بوک را بشکند و در سال ۲۰۱۲ مبلغی بیش از یک بیلیون دلار کسب کند. امروزه اینستاگرام بیش از یک بیلیون کاربر در سراسر جهان دارد. ارتباط نزدیک این پلت فرم با فیس بوک آن را قوی تر ساخته و شما می توانید کمپین هایتان را در هر دو پلت فرم هماهنگ کنید.
اگر قبلا در فیس بوک بازاریابی کرده اید، تبلیغات اینستاگرام به مراتب آسانتر است. زیرا آنها سیستم های مشابه ای برای تنظیم تبلیغات و مدیریت کمپین هستند

تبلیغات استوری اینستاگرام

استوری های اینستاگرام یکی دیگر از انواع تبلیغات اینستاگرام است که می توانید آنها را اجرا کنید. با اجرای این مدل از تبلیغات اینستاگرامی می توانید به مخاطب هدف خود دست یابید و به راحتی آنها را با برندتان درگیر کنید و با آنها تعامل داشته باشید.
استوری های اینستاگرام روشی برای دیدن یک سری از پست های اینستاگرام به صورت عکس و فیم توسط کاربر است که توسط شخص یا کسب و کار ایجاد می شود. بعد از اینکه کاربران پست های پشت سر هم یا همان استوری های شما را دیدند آن پست ها ناپدید می شوند و دیدگر مشاهده نمی شود.
به دلیل ماهیت این پست ها که سریع مشاهده می شوند و به محض دیده شدن ناپدید می شوند موجب شده تا جذابیت بالایی در اینستاگرام داشته باشند. به عنوان تبلیغ کننده اینستاگرام باید این فرصت را داشته باشید که تبلیغاتی برای مشاغلتان درج کنید که مستقیما در استوری ایسنتاگرام درج شود. این استوری می تواند یک تصویر یا فیلم ۱۵ ثانیه ای باشد. اگر کاربر بخواهد اطلاعات بیشتری کسب کند می تواند بر آن ضربه بزند و مستقیما به وبسایت شما هدایت شود.

شروع کار با تبلیغات اینستاگرام


ایجاد تبلیغات اینستاگرام فرایندی آسان و قابل درک است. در ادامه روند ایجاد تبلیغاتی اینستاگرام توضیح داده شده است:
۱- ایجاد اکانت اینستاگرام
ابتدا باید یک صفحه فیس بوک برای کسب و کارتان داشته باشید تا بتوانید تبلیغات اینستاگرام را انجام دهید. به عبارتی از این صفحه می توانید به عنوان نشانه ای از تبلیغات خود استفاده کنید. سپس بهتر است یک اکانت اینستاگرام برای خودتان ایجاد کنید. از این رو می توانید ارتباطی کارامدتر و آسانتر با فالوئرهای خودتان داشته باشید.

حواستان باشد که ارتباط و تعامل با بازار هدفتان است که نرخ بازگشت سرمایه یا همان ROI را از اینستاگرام بالاتر می کند. بعد از آنکه اکانت اینستاگرامتان را ایجاد کرید آن را به صفحه فیس بوکتان لینک دهید.

۲- بررسی، یادگیری و تحقیق در مورد اجرا مسابقه
بعد از ایجاد اکانت اینستاگرام سعی کنید این پلت فرم را بخوبی بررسی کنید تا به طور کامل با آن آشنا شوید. ببینید چه شرکت هایی در حوزه شما پست می گذارند و معمولا چه مدلی از تبلیغات اینستاگرام را ارئه می کنند.
بر تبلیغات اینستاگرامی رقبا و لینک پست های آنها کلیک کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. این تبلیغات به کجا ختم می شوند؟ قیف بازاریابی آنها چگونه است؟ با فهمیدن این موضوع که اینکه رقبا شما برای انجام تبلیغات اینستاگرام چه کاری انجام می دهند و کدامیک از این رقبا تجربه بیشتری دارند می توانید نکاتی عالی برای کمپین های اینستاگرام خود بدست آورید.
همچنین با حساب اینستاگرامتان می توانید شروع به فالو کردن سازمان ها، افراد یا شرکت های مرتبط با حوزه کاری خود کنید. می توانید با آنها تعامل داشته و شروع به اظهار نظر کنید.

۳- کپی کردن پادش است
بعد از آنکه به خوبی با پلت فرم اینستاگرام آشنا شدید می توانید اولین تبلیغات خود را ایجاد کنید. اما قبل از آن باید مطمئن شوید که پیغام مناسبی دارید. شاید شما قبلا جمله محتوا پادشاه است را شنیده باشید اما در بحث تبلیغات اینستاگرام باید بگویم که یک جمله معروفی وجود دارد که می گوید کپی کردن پادشاه است. منظور از کپی همان مهارت کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی است.

به این معنی که شما نیاز به یک کپی با کیفیت دارید تا به مخاطبان دسترسی داشته باشید و آنها را متقاعد به انجام کاری که می خواهید کند. باید در این زمینه تلاش کنید. یک کپی رایتر در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که پیام شما به همه خواهد رسید.

۴- ایجاد تبلیغات موفقیت آمیز
تبلیغات اینستاگرام رایگان نیستند. از این رو شما نمی خواهید که پولتان را برای تلاش هایی که نتیجه ای نخواهد داشت هدر دهید. با آشنایی با این پلت فرم، فهمیدن اینکه کدام یک از پیام ها بازار هدفتان را تشدید خواهد کرد، تهیه کپی با کیفیت و همچنین نگاهی دقیق به کمپین های در حال اجرا خواهید دید که چه چیزی بهتر از همه جواب می دهد و کار می کند. همچنین شانس لذت بردن از ROI را افزایش خواهید داد و به اهداف بازاریابیتان خواهید رسید.
برای اولین تبلیغ اینستاگرام یک کمپین و بودجه محدودی در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که ریسک زیادی نخواهید داشت. این یک فرآیند یادگیری است. بعد از آنکه بیشتر با این پلت فرم آشنا شدید و با آزمایش و پیگری دقیق نتایج فهمیدید که چه پیام های بیشترین تاثیر و کارایی را خواهند داشت، می توانید کمپین های خود را افزایش دهید.

۵- نکات مهم تبلیغات اینستاگرام
بعد از ایجاد تبلیغات تنها کافی است که وارد حساب فیس بوک یا اینستاگرام خود شوید و به بخش Ad Manager بروید. فرایند تنظیم آن آسان و به صورت مرحله به مرحله است. از شما خواسته می شود تا گزینه هایی مانند اهداف تبلیغات خود که می تواند شامل آگاهی از برند، دسترسی به مخاطب هدف، افزایش ترافیک، نرخ تبدیل، نصب اپلیکیشن یا هر چیز دیگری باشد را انتخاب کنید. نکته مهمی که وجود دارد این است که شما همچنین می توانید مخاطبانی که دوست دارید به آنها دسترسی داشته باشید ( بر اساس میزان سن، جنسیت، علایق، و فاکتورهای دیگر) را انتخاب کنید. مسلما نوع مخاطبانی که انتخاب می کنید باید متناسب با بازار هدفتان باشد.
بودجه و برنامه خود را تنظیم کنید. این کار به شما کمک می کند تا هزینه های خود را کنترل کنید و اینکه تبلیغات شما در کجا و چه زمانی ظاهر شوند. یک فرمت مثل یک عکس تنها، ویدئو یا چندین عکس پی در پی انتخاب کنید. آنها را با عناصر خلاقی چون متن، عنوان و یک فراخوان به عمل پر کنید.
۶- بهترین راه کارهای تبلیغات اینستاگرام

بعد از آنکه به خوبی اصول تبلیغات اینستاگرام را یاد گرفتید، زمانش است تا عمیق تر شوید و اطمینان حاصل کنید که این تلاش های تبلیغاتی بهترین گزینه های موجود هستند و میزان بازگشت سرمایه لازم را ایجاد می کنند.
چندین راه کار وجود دارند که می تواند به شما کمک نمایند تا مطمئن شوید که تبلیغات اینستاگرام شما بی فایده نخواهند بود بلکه به شما در رسیدن به سرخ نخ فروش یا همان leads و اهداف فروش کمک خواهند کرد.
• یکی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که مطمئن شوید تبلیغات اینستاگرام در مقابل مخاطب مناسبش قرار داده می شود. از این رو در هنگام انتخاب دموگرافیک دقت بیشتری کنید و زمان بیشتری برای آن اختصاص دهید.
• از تصاویر چشم نواز چه صوتی یا ویدئویی استفاده کنید. مطمئن شوید که این تصاویر برای مخاطب و بازار هدفتان مناسب هستند. در غیر این صورت کاربران شما را فالو نخواهند کرد.
• کپی یا همان کپی رایتینگ شما باید درجه یک باشد. کلمات و سخنان شما باید سریعا بیننده را درگیر به تعامل کند و آنها را متقاعد نماید تا عملی را همین حالا انجام دهند.
• یک پیشنهاد فریبنده و فراخوان به عملی واضح و روشن ارائه دهید. از این رو کاربران شما بتوانند به راحتی دریابند که با فالو کردن شما به چه خواهند رسید
• از هشتگ هایی که در حوزه و صنعت شما بسیار معروف هستند استفاده کنید. هشتگ ها قابلیت دیدن و ترافیک شما را افزایش می دهند.
از همین حالا برای تبلیغات اینستاگرام شروع کنید
هیچ زمانی مثل حالا شروع به کار در اینستاگرام به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی اهمیت نداشته است. می توانید به راحتی نحوه کار با اینستاگرام را یاد بگیرید. هنگامی که تمامی راه ها را بشناسید و رویکردی که عملکرد خوبی برای شما خواهد داشت را بشناسید می توانید استفاده خود از تبلیغات اینستاگرام را افزایش دهید و میزان قابل توجه بازگشت سرمایه را از این کانال خلاق مشاهده کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *