شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راه های ایجاد محتوایی عالی و تقویت برند است. اما اینکه بیاییم هر وقت دلمان بخواهد مطلبی را پست کنیم کافی نیست. خوب شاید بپرسید بهترین زمان ارسال مطلب در هر یک از کانال های شبکه های اجتماعی چه زمانی است؟
متاسفانه هنوز جواب کاملی برای پاسخ به این سوال وجود ندارد. کاربران، هر یک از شبکه های اجتماعی را در زمان های مختلفی مرور می کنند. از این رو کسب وکارها ممکن است روزها و ساعات مختلفی را به عنوان بهترین زمان های ارسال مطلب دریابند.به عنوان مثال توییت های توییتر درساعات ۶ غروب عملکرد خوبی دارند در حالیکه پست های ارسالی در پینترست در ساعات دیروقت ۲ صبح خوب عمل می کنند.
البته این زمان ها بهترین یا تنها زمان پست مطالب برای شما نیستند. زمان مناسب پست مطالب بستگی به نوع پلت فرم مورد استفاده شما و البته نحوه تعامل شما با مخاطبان هدفتان در آن پلت فرم، منطقه زمانی که هدفتان در آن قرار دارد و اهداف بازاریابی شما دارد.
با این حال داده های کافی مبنی بر بهترین زمان پست مطالب در اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، لیندکین و پینترست وجود دارد و لیستی مفید از بهترین زمان پست مطالب در صنایع مختلف از طریق محبوب ترین شبکه های اجتماعی ایجاد شده است. بسیاری از صنایعی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند شامل موارد زیر است:
• صنایع کسب وکار به مشتری یا همان B2C
• کسب و کار به کسب و کار یا B2B
• نرم افزار
• حوزه مراقبت های بداشتی و پزشکی
• رسانه ها
• آموزش های عالی
بهترین زمان پست مطالب در شبکه های اجتماعی


بهترین زمان برای پست مطالب در شبکه های اجتماعی بسته به نوع شبکه اجتماعی و نوع مخاطبی که قصد تعامل با آن را دارید متفاوت است. بیشترین تعامل کاربران در شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر ساعت ۹ صبح است. در حالیکه بهترین زمان پست مطلب در اینستاگرام ساعت ۵ بعدازظهر است. بهترین زمان پست مطلب برای مخاطبان B2B در لینکدین بین ساعات ۱۰ صبح تا ۱۲ شب است. بیشترین تعامل کاربران در پینترست ۴ صبح است. در بسیاری از کسب وکارها با رشد قابل توجه مخاطبان جهانی روبرو هستیم از این رو اختلاف زمانی در مناطق مختلف به یکی از دغدغه های بسیاری از کسب وکارها تبدیل شده است به ویژه وقتی که صحبت از بهترین زمان پست مطالب در شبکه های اجتماعی می شود. به عنوان مثال اگر مخاطبان هدفتان خارج از ایران ساکن هستند تحقیق کنید تا بفهمید کجا زندگی می کنند و از کدام یک از پلت فرم های شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

۱- بهترین زمان پست مطالب در اینستاگرام

اینستاگرام وسیله ای برای استفاده در دستگاه های تلفن همراه است. تقریبا ۶۰ درصد کاربران ایرانی بصورت روزانه از اینستاگرام استفاده می کنند. البته به نظر می رسد که بیشتر تعامل کاربران با محتوا اینستاگرام در ساعات خارج از کار است.
• به طور میانگین بهترین زمان پست مطالب در اینستاگرام برای صنایع مختلف ساعات ۱ الی ۵ بعد از ظهر در طول ساعات نهار و پایان روز کاری است.
• سازمان های B2B برای دریافت بیشترین نرخ کلیک ساعات ۱۲ الی ۱ ظهر، ۵تا ۶ غروب و حتی ۸ الی ۹ شب را انتخاب می کنند.
• بهترین روز برای پست مطالب در اینستاگرام جمعه است.

۲- بهترین زمان پست مطالب در فیسبوک

کاربران در خانه یا محل کار از طریق دستگاه های تلفن همراه و کامپیوتر وارد فیسبوک می شوند. نوع لاگین کردن کاربران از کامپیوتر یا تلفن همراه بستگی زیادی به مخاطبان دارد.
• بطور میانگین بهترین زمان پست مطالب برای صنایع مختلف ۹ صبح است که افراد تاره کارشان را شروع می کنند و برای اولین بار آنلاین حاضر می شوند.
• بیشترین نرخ کلیک کاربران در فیسبوک طی زمان نهار بین ساعات ۱۱ صبح تا ۱۲ ظهر است.
• ساعات ۳ الی ۴ بعدازظهر زمان های مناسی برای پست مطالب برای شرکت های نرم افزاری و سازمان های B2B و B2C است.
• بهترین روزهای پست مطالب در فیسبوک روزهای یکشنبه و پنج شنبه است.

۳- بهترین زمان پست مطالب در توییتر

کاربران توییتر نیز همانند کاربران فیسبوک هم از دستگاه تلفن همراه یا کامپیوتر در محل کار یا خانه از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. نحوه استفاده از توییتر تا حد زیادی بستگی به مخاطب دارد. اما کاربران اغلب توییتر را همانند RSS می دانند و چیزی که باید در طول روز بخوانند.
• بطور میانگین ساعات ۸ الی ۱۰ صبح و ۶-۹ بعد از ظهر زمان های مناسب برای توییت است.
• سازمان های B2C بیشترین ساعاتی که برای ارسال مطالب در توییتر انتخاب می کنند ساعات ۸ الی ۱۰ صبح، ۱۲ بعد از ظهر و ۷ الی ۹ شب است. زیرا در این ساعات نرخ بالایی کلیک وجود دارد.
• بهترین روزهای هفته برای توییت کردن شرکت های B2C تعطیلات آخر هفته و برای شرکت های B2B همه روز های هفته است. این روزها اتفاقی نیست. اگر کمی فکر کنید متوجه می شوید که کاربران در طول روز های هفته برای کسب وکارشان خرید می کنند. همچنین برای خرید نیازهای شخصی خود در تعطیلات آخر هفته خرید می کنند.

۴- بهترین زمان پست مطالب در لینکدین

تقریبا ۲۵ درصد بزرگسالان امریکا از لیندکین استفاده می کنند که اکثرا برای اهداف حرفه ای در طول روزهای هفته یا ساعات کاری است. این مقدار کمتر از سایر کانال های شبکه های اجتماعی است.
• زمان های مناسب برای پست مطالب در لینکدین ساعات ۱۰صبح تا ۱۲ ظهر است.
• برای رسانه ها و سازمان های دست بالا بهترین زمان های پست مطالب با بیشترین عملکرد ۱۲ بعد از ظهر، ۸ الی ۱۰ صبح است.
• بهترین روز برای پست مطلب در لینکدین چهارشنبه است.

۵- بهترین زمان پست مطالب در پینترست


بیشتر کاربران پینترست خانم ها هستند و حدود ۲۹% کاربران بطور منظم در این کانال فعال هستند.
• بهترین زمان پست مطالب در پینترست ۸ الی ۱۱ شب و ۲ شب تا ۴ صبح است.

یک جدول موثر برای پست مطالبتان ایجاد کنید

بخاطر داشته باشید که اگرچه هر یک از شبکه های اجتماعی افزایش تعامل و نرخ کلیک را در ساعات خاص و روزهای خاص هفته دارد ولی با این حال میزان تعامل دریافتی شما بسته به نوع مخاطبان و محتوایی که برای آنها منتشر می کنید دارد.
ممکن است که یکسری ویدئو هفتگی ایجاد کرده باشید و مخاطبان شما هر صبح جمعه منتظر دیدن آن باشند. در اینصورت به داده های ارائه شده در این مقاله توجه نکنید. زیر شما یک توافقی با فالوئرهی خود دارید و این روز و تاریخ تنها برای شما کارامد است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *