استراتژی اینستاگرام مارکتینگ چیست

استراتژی اینستاگرام مارکتینگ | بازاریابی در اینستاگرام را حرفه‌ای انجام دهید

آیا استراتژی اینستاگرام مارکتینگ شما کار می‌کند؟ اصلاً استراتژی بازاریابی اینستاگرام دارید؟ ما قبلا مطلبی در خصوص استراتژی نوشتیم که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را بخوانید.
قبل از صحبت در مورد استراتژی اینستاگرام مارکتینگ ، از دنیای بزرگ و باورنکردنی اینستاگرام بگوییم:

اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه‌ اجتماعی تصویری است. و از سال 2022، اینستاگرام بیش از 1.393 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.

چیزی که اینستاگرام را خاص می‌کند، فقط دسترسی آن نیست، بلکه سطوح تعامل فوق‌العاده آن است. حدود 90 درصد از کاربران اینستاگرام در حال حاضر با یک تجارت در حال تعامل هستند. این فقط شرکت‌های B2C نیستند که سود می‌برند. حدود 36 درصد از کسب و کارهای B2B به اینستاگرام روی می‌آورند.

اینستاگرام اکنون یک پلتفرم جهانی است که به برندها اجازه می‌دهد محتوای خود را انسانی کنند، استعدادهای جدید را جذب کنند، محصولات را به نمایش بگذارند و به مخاطبان خود الهام بخشند.

علاوه بر این، کاربران اینستاگرام نه تنها فعال هستند، بلکه درگیر هم هستند. یعنی حدود 59 درصد از کاربران، حداقل 7 ساعت در هفته را صرف مرور محتوا و تعامل با دوستان و برندها می‌کنند.

هر ماه 130 میلیون کاربر اینستاگرام با محتوای خرید درگیر می‌شوند. اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که برند و محصول خود را به روشی دوستانه و معتبر به مشتریان خود تبلیغ کنید.

اگر با این اعداد و آمار قانع شدید که حضور در اینستاگرام چقدر مهم است، بریم سراغ استراتژی اینستاگرام مارکتینگ .
ممکن است هنوز ندانید که چگونه شروع کنید. حتی شاید این پلتفرم در ابتدا کمی ترسناک باشد، به همین دلیل در این مقاله راهنمایی برای شما در نظر گرفتیم.

ادامه مطلب را از دست ندهید.
آنچه خواهید خواند:

اینستاگرام مارکتینگ چیست ؟
چرا اینستاگرام مارکتینگ مهم است؟
چگونه یک استراتژی اینستاگرام مارکتینگ تعیین کنیم؟
12 استراتژی اینستاگرام مارکتینگ برای تبدیل فالوور به مشتری
نکات پایانی استراتژی بازاریابی در اینستاگرام
خلاصه استراتژی اینستاگرام مارکتینگ 2023

استراتژی اینستاگرام مارکتینگ چیست ؟

استراتژی اینستاگرام مارکتینگ چیست

اینستاگرام مارکتینگ به فرآیندی اشاره دارد که برندها از قدرت اینستاگرام برای ایجاد آگاهی از برند و به اشتراک گذاری محصولات و دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده می‌کنند.

طبق آمار اینستاگرام، این شبکه برای ایجاد روابط است و 70 درصد از افرادی که توسط اینستاگرام مورد نظرسنجی قرار گرفتند، به دیدن ویدیوها در حالی که در این پلتفرم هستند اهمیتی نمی‌دهند.

ستراتژی اینستاگرام مارکتینگ برنامه‌ای برای تعیین نحوه تبلیغ و انتشار محتوا در این کانال است.

ستراتژی می‌تواند چندین فاکتور باشد، از جمله اینکه چگونه برای افزایش فالوور برنامه‌ریزی می‌کنید، چگونه با فالوورهای اینستاگرام خود درگیر می‌شوید؟ و… .
ایجاد یک استراتژی اینستاگرام مارکتینگ قبل از ورود مستقیم به این کانال، شما را بر روی اهداف و مهمتر از آن مخاطبان خود متمرکز می‌کند.

بیشتر بخوانید: تولید محتوا در اینستاگرام + ویدئو استراتژی محتوا

چرا اینستاگرام مارکتینگ مهم است؟

مزیت اصلی اینستاگرام نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی ماهیت تصویری آن است. اگر کسب‌وکاری دارید که از طراحی محصول شما سود می‌برد یا اگر خدماتی دارید که نتیجه نهایی قابل توجهی دارد، اینستاگرام بهترین بستر برای نمایش آن محتوا است.

ویدئو و تصویر، محتوای مناسبی برای این پلتفرم اجتماعی است، اما استراتژی بازاریابی شما در نهایت تعیین می‌کند که چه نوع محتوایی را منتشر کنید و چند وقت یکبار آن را پست کنید.

با تحلیل می‌توان به طور کلی به موارد زیر از اهمیت اینستاگرام مارکتنیگ اشاره کرد:

روایت: اینستاگرام بر داستان سرایی مکتوب تمرکز ندارد، همان‌طور که گفتیم هسته اصلی بازاریابی این شبکه اجتماعی در به اشتراک گذاری یک روایت از طریق تصاویر است. از این رو، اینستاگرام برای زنده کردن داستان برند شما از طریق پست‌ها، داستان‌ها و تبلیغات جذاب است.

دسترسی: یک میلیارد حساب کاربری هر ماه از اینستاگرام استفاده می‌کنند. فکر کنید، یک میلیارد عدد بسیار بزرگی است! این پلتفرم دسترسی تقریباً نامحدودی را برای مخاطبان فراهم کرده و به شما امکان می‌دهد دسترسی خود را به شدت افزایش دهید.

تعامل با جامعه: میزان نرخ تعامل را در ابتدا اشاره کوتاهی کردیم. خارج از این رقم، اینستاگرام فرصت‌های منحصر به فردی را برای بازاریاب‌ها فراهم می‌کند تا با جامعه گفتگو و تعامل داشته باشند.

فضای رقابتی: حتی اگر در حال حاضر از بازاریابی اینستاگرام به‌عنوان یک استراتژی استفاده نمی‌کنید، به احتمال زیاد رقبای شما از آن استفاده می‌کنند. با مشاهده اینکه چه چیزی برای رقبای مستقیم شما شکست یا موفقیت حساب می‌شود، بهترین روش‌ها را برای جامعه مخاطب خود ایجاد کنید.

لُپ کلام:
ما پشت صحنه هر کسب و کار موفق اینستاگرامی را نمی‌بینیم در واقع براساس اصطلاح کوه یخ، ما یک چیزهایی را می‌بینیم، مانند لایک، کامنت، فالوور و دستاوردهایی که دارند اما چیزهایی را نمی‌بینیم مانند، شناخت آنها و محصولشان، سیستم کسب و کارشان، میزان تبلیغات، روال اعتمادسازی و… . استراتژی اینستاگرام مارکتینگ روند فعالیت درست و رسیدن به درآمد در اینستا است.

چگونه یک استراتژی اینستاگرام مارکتینگ تعیین کنیم؟

چگونه استراتژی بازاریابی اینستاگرام تدوین کنیم

بسیاری از کسب‌وکارها برای حضور در اینستاگرام به هر دلیلی استراتژی را فراموش می‌کنند.

اما این اشتباه را نکنید!❌

شاید بگویید ما در ابتدا کار، استراتژی را برای خودمان تعریف کردیم، اما از آنجایی که اینستاگرام با سایر شبکه‌های اجتماعی متفاوت است، به یک استراتژی اینستاگرام مارکتینگ متمایز نیاز دارید.

چه مبتدی باشید و چه به دنبال تقویت استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خود باشید، 7 مرحله زیر می‌تواند به شما در ایجاد کمپین‌های آگاهانه و موفق کمک کند. اجزای دقیق استراتژی بازاریابی اینستاگرام :

تعییین اهداف اینستاگرام

1- اهداف خود را برای اینستاگرام تعیین کنید

قبل از شروع پست گذاشتن در اینستاگرام، از خود (یا تیم خود) یک سوال بپرسید: چرا در اینستاگرام هستیم؟

اگر فکر می‌کنید چون همه هستند، ما هم باشیم. سخت در اشتباه هستید. برای موفقیت درازمدت در اینستاگرام، باید اهداف مشخصی داشته باشید تا بتوانید سرمایه گذاری در زمان، انرژی و پول خود را توجیه کنید.

اهداف شما می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

افزایش آگاهی از کسب و کار شما
واداشتن مردم به تعامل با محتوا خود
افزایش کلیک وب سایت از بیو یا استوری‌های اینستاگرام
فروش محصولات از فروشگاه یا وب سایت اینستاگرام
این بسته به هدف نهایی شما از کسب و کاری به کسب و کار دیگر متفاوت است.

چه به دنبال به دست آوردن سرنخ جدید باشید و چه جایگاه برند خود، به اهداف مشخصی نیاز دارید که کمپین‌های شما در جهت دستیابی به آنها تلاش کنند.

مخاطب هدف در اینستاگرام

2- مخاطب هدف اینستاگرم خود را تعریف کنید

در ابتدا ثابت کرده‌ایم که مخاطبان اینستاگرام بسیار زیاد هستند، اما این بدان معنا نیست که مخاطبان شما هستند.

منظورم یک مخاطب کاملاً تعریف شده، است، که شانس دستیابی به افرادی را افزایش می‌دهد که احتمال دارد اقدام مورد نظر شما را انجام دهند. فراموش نکنید که عواملی مانند سن، مکان، جنسیت، درآمد، علایق، انگیزه‌ها و چالش‌ها را در نظر بگیرید.

نمی دانید از کجا شروع کنید؟

رویدادهای محبوب و هشتگ‌های مورد علاقه مرتبط با کسب و کار خود را رصد کنید. ببینید چه کسانی از این هشتگ‌ها استفاده می‌کنند و با آنها درگیر هستند و نمایه‌های آنها را بررسی کنید. همچنین به فالوورهای رقیب خود نگاهی بیندازید. اینستاگرام شناخت مخاطب را برای شما آسان کرده است.

آنالیز رقابتی برای استراتژی اینستاگرام

3- تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید

هنگام ساختن استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خود، عمیق‌تر در داده‌های رقبا وارد شوید تا دیدی دقیق از عملکرد آنها به دست آورید.

  با مقایسه داده‌های رقبا با داده‌های خود، دید واقع بینانه‌ای از عملکرد به دست خواهید آورد و استراتژی‌های خود را بر اساس آن تنظیم کنید. مثلاً سایر رقبا در زمینه شما چه پست‌هایی قرار می‌دهند.

اگر رقبای شایسته خود را می‌شناسید، با بررسی پروفایل اینستاگرام آنها شروع کنید. اگر نه، عبارات مربوط به کسب و کار خود را جستجو کنید تا حساب‌های مشابه را بیابید.

ببینید چه پست‌هایی بیشترین تعامل را دارند، از چه هشتگ‌های پرطرفداری استفاده می‌کنند، چه کپشن‌هایی می‌نویسند و… .

هنگام بررسی محتوای رقبای خود، به فرصت‌هایی که ممکن است از دست داده باشند، توجه داشته باشید. افزودن محتوای منحصر به فرد به این ترکیب به کسب و کار شما کمک می‌کند تا از بقیه متمایز شود.

تحقیق کلمات کلیدی در اینستاگرام

4- تحقیق کلمات کلیدی لازم برای اینستاگرام مارکتینگ

تحقیق کلمات کلیدی برای هر کمپین دیجیتال موفقی ضروری است. اینستاگرام هم فرقی ندارد.

اگرچه اینستاگرام خانه تصاویر بصری خیره کننده است، اما بسیاری از فالوورها از طریق استفاده از هشتگ برند شما را پیدا می‌کنند.

  از آنجایی که اینستاگرام به شدت به هشتگ‌ها برای کمک به کاربران برای یافتن محتوای مرتبط متکی است، کلمات کلیدی به عنوان مبنا استراتژی بازاریابی اینستاگرام مهم است.

تقویم محتوایی برای اینستاگرام

5- یک تقویم محتوایی اینستاگرام تنظیم کنید

ایجاد یک تقویم تولید محتوا اینستاگرام می تواند به شما در صرفه‌جویی زمان و مدیریت حضور در اینستاگرام کمک کند. تقویم خود را با انواع پست اینستاگرام پر کنید و از قبل برای کپشن، هشتگ‌ها و زمان ارسال پست برنامه ریزی کنید.

با تنظیم یک تقویم می‌توانید به جای نگرانی و تلاش‌های لحظه آخری برای آماده کردن پست‌ها، قدر فرصت‌ها را بدانید و از آن نهایت استفاده را ببرید.

ایجاد برند در اینستاگرام

6- یک برند ثابت در اینستاگرام بسازید

محتوای تصادفی یا ناهماهنگ مخاطبان شما را گیج می‌کند و می‌تواند باعث از دست دادن فالوورها شود. برای جلوگیری از این اتفاق، زیبایی شناسی برند را در حساب اینستاگرام خود حفظ کنید.

با فکر کردن در مورد شخصیت برند خود، مشخص کنید که آن چگونه به نظر می‌رسد؟
ارزش های برند شما چیست؟
مشتریان و کارمندان شما چگونه برند شما را تعریف می‌کنند؟

در حالت ایده‌آل، زیبایی‌شناسی برند به شناسایی برند شما کمک می‌کند، به این معنی که شخصی می‌تواند تصویر شما را ببیند و فوراً بدون دیدن نام بداند که متعلق به شماست. هنگامی که شخصیت برند خود را مشخص کردید، محتوای خود را برای مطابقت اصلاح کنید.

زیبایی شناسی برند فقط به جلوه‌های بصری صدق نمی‌کند. همچنین سعی کنید تصاویری را با در نظر گرفتن روایت برند خود ارسال کنید. گنجاندن داستان‌های جذاب در کپشن می‌تواند برند شما را مرتبط‌تر کند.

افزایش فالوور در اینستاگرام

7- تعداد فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید

افزایش فالوورهای شما به زمان و انرژی جدی نیاز دارد. ممکن است وسوسه شوید که راه آسان را انتخاب کنید و فالوور بخرید. اما این کار را نکنید!

خرید فالوور در واقع باعث ایجاد تعامل نمی‌شود، این چیزی است که شما برای اطمینان از دیده شدن پست‌های خود به آن نیاز دارید.  (همچنین تغییرات API اخیر اینستاگرام به طور خودکار آن فالوورها را حذف می‌کند!)

مطمئن شوید که نام کاربری شما قابل تشخیص و جستجو باشد. اگر مردم نتوانند شما را پیدا کنند، نمی‌توانند شما را دنبال کنند!

بیوگرافی خود را پر کنید. این آخرین چیزی است که یک نفر قبل از اینکه تصمیم بگیرد شما را دنبال کند می‌بیند، بنابراین مطمئن شوید که چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید.

🎞 اگر هنوز این بخش را خوب درک نکردید، ویدئو زیر را حتماً پلی کنید. پله‌های موفقیت در اینستاگرام را، در واقعیت بالا بروید. خلاصه‌ای کوتاه از این بخش را ساده توضیح دادیم.

13 استراتژی اینستاگرام مارکتینگ برای تبدیل فالوور به مشتری

13 استراتژی اینستاگرام مارکتینگ 2023

اگر برای شروع به کمک نیاز دارید، در اینجا بهترین استراتژی های بازاریابی در اینستاگرام را نام بردیم:

  1. از ابزارهای رایگان اینستاگرام مارکتینگ استفاده کنید

از طریق Insights، می‌توانید آمارهایی مانند اطلاعات جمعیتی فالوورهای خود، از جمله اطلاعات مربوط به سن، جنسیت، موقعیت مکانی و بیشترین ساعات فعالیت آنها را به‌دست آورید.

یا اطلاعات خاصی در مورد پست‌های هفته دریافت کنید که به شما نشان می‌دهد در آن دوره چند بازدید کسب کرده‌اید و پست‌های برتر شما چه بوده‌اند؟

هرچه بیشتر بدانید که کاربران چگونه با پست‌های شما تعامل دارند، بهتر می‌توانید محتوای خود را برای افزایش تعامل تنظیم کنید. یک دسته از پست‌ها که تقریبا همیشه جلب توجه می‌کنند، تیزرهای محصول هستند. پس بررسی این موارد در تعیین استارتژی اینستاگرام به شما کمک می‌کند.

2. تیزرهایی را ارسال کنید که مردم را ترغیب به خرید کند

اینستاگرام مکانی عالی برای تبلیغ محصولات شماست. اگر درست این کار را انجام دهید، کاربران را با تبلیغات آزار نمی‌دهید. تبلیغات به این دلیل کار می‌کنند که سختگیرانه نیستند.

وقتی مردم را در مورد محصولاتی که به آنها علاقه مند هستند، آنها را مجبور به خرید چیزی نمی‌کنید، احتمال بیشتری دارد که چیزی بخرند. در غیر این صورت، حداقل با لایک کردن پست شما، نظر دادن در مورد آن، یا اشتراک گذاری آن با یک دوست، با آن درگیر می‌شوند. از نشان دادن کالا با ارسال عکس محصول نترسید. فقط به آرامی این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین استراتژی کسب و کار چیست ؟

3. تبلیغات حمایت شده ایجاد کنید

شما می‌توانید با تنظیم بودجه تبلیغاتی میزان هزینه‌ای که برای آنها هزینه کنید را کنترل کنید.

این به برندها اجازه می‌دهد تا مخاطبان خود را به روشی کاملاً جدید هدف قرار دهند. قبل از وجود پست‌های حمایت‌شده، فقط کاربرانی که شما را دنبال می‌کنند، می‌توانستند به‌روزرسانی‌ها و عکس‌های شما را ببینند. اکنون، برندها می‌توانند عکس‌های خود را برای هر کسی که متناسب با مخاطب هدفشان است تبلیغ کنند تا دسترسی خود را بیش از هر زمان دیگری افزایش دهند.

برای تبلیغات حمایت‌شده، از محتوای جذاب استفاده کنید تا کاربر هدفی را که می‌خواهید جذب کنید. به خاطر داشته باشید که بسیاری از اشکال دیگر از تبلیغات حمایت شده وجود دارد مانند، عکس، ویدئو.

 4. از استوری اینستاگرام استفاده کنید

استوری برای ایجاد سرنخ بسیار مفید است. استوری‌های اینستاگرام با پست‌های معمولی متفاوت است زیرا در قالب نمایش اسلاید ارائه می‌شوند. آنها فقط 24 ساعت می‌مانند، اما می‌توانید آنها را ذخیره کنید و بعداً دوباره از آنها استفاده کنید.

برندها می‌توانند از استوری‌ها برای ثبت پست‌های خودی در پشت صحنه استفاده کنند که ممکن است به اندازه پست‌های معمولی «با کیفیت» نباشند. همچنین، لازم نیست نگران ارسال محتوایی باشید که با «زیبایی‌شناختی» برند یا صفحه اینستاگرام شما در رابطه با استوری‌ها مطابقت دارد.

اینستاگرام همچنین آزمایش انواع مختلف محتوا در ویژگی Stories را آسان می‌کند، مانند عکس‌ها، ویدیوهای کوتاه، فیلم‌ها به عقب، ویدیوهای زنده، حلقه‌ها یا بومرنگ.

برای ساخت استوری می توانید از ابزارهایی مانند Canva و InVideo برای ایجاد تصاویر و ویدیوهای عالی استفاده کنید. همچنین بهتر است حساب‌های دیگر را در استوری تگ کنید، که اگر با برند یا اینفلوئنسر دیگری همکاری کنید عالی است.

5. با اینفلوئنسرها همکاری کنید

یکی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام برای رسیدن به مشتریان بالقوه، از طریق اینفلوئنسرهایی است که فالوورهای زیادی دارند.

بسیاری از افراد بر اساس آنچه از افراد تأثیرگذاری که دنبال کرده، خدمات یا محصولاتی را خریداری می‌کنند. پیاده‌سازی اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی اینستاگرام، احتمال موفقیت زیادی دارد. اولین قدم شناسایی چند فرد تاثیر گذار با مخاطبان مرتبط با محصول یا خدمات شما است.

علاوه بر سود کوتاه مدت و فروش مستقیمی را که می‌توانید از یک کمپین اینفلوئنسر به دست آورید، مزایای بلندمدت بیشتری هم به همراه خواهد داشت. مشتریان فعلی شما ممکن است اینفلوئنسر نباشند، اما همچنان می‌توانید با جمع‌آوری عکس‌های ارسالی توسط کاربران، از پست‌های آن‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن مردم برای خرید محصولاتتان استفاده کنید.

6. با یک هشتگ با نام تجاری تعاملی بیایید

اگر می‌خواهید تعامل فوری داشته باشید، هشتگ‌های تعاملی یک راه عالی برای دریافت آن هستند. سپس مشتریان می‌توانند از این برچسب برای ارسال محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا در تمام پست‌های مربوط به برند شما جستجو کنند.

همچنین به شما امکان می‌دهد تصاویری را که ممکن است بخواهید دوباره در صفحه خود ارسال کنید به راحتی جستجو کنید. به طور کلی ایجاد هشتگ، یک تبلیغات رایگان است. هر زمان که شخصی با استفاده از برچسب عکسی را پست می‌کند، شما را در معرض دید فالوورهای خود قرار می‌دهد.

با این حال، مهم نیست که چه چیزی را پست کنید، باید در زمان‌های مناسب پست کنید و از ارسال بیش از حد خودداری کنید.

اگر با روش هشتگ گذاری و اهمیت آن خیلی خوب آشنایی ندارید، مطلب زیر برای شما آماده شده است:

7. در زمان مناسب پست بگذارید

با توضیح بالا استراتژی اینستاگرام مارکتینگ مهم دیگر ، ارسال پست در زمان مناسب است. پست‌های زیادی در اینستاگرام راهی برای غیرفعال کردن فالوورهای فعلی شما است. با این حال، اگر باز هم می‌خواهید به طور مداوم پست کنید، یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار این است که فقط در روزهای اوج و ساعاتی که فالوورهای شما آنلاین هستند، پست بذارید. معمولاً هر روز بین ساعت 9 تا 12 صبح بهترین زمان برای ارسال پست است. این ساعات با زمانی که افراد برای کار یا رفت و آمد به شغل خود آماده می شوند مرتبط است.

در نهایت، نیمه شب یا کمی بعد از آن، زمانی است که بیشتر افراد در زمانی که باید بخوابند، در اینستاگرام اسکرول می‌کنند، بنابراین این زمان به عنوان دومین زمان محبوب برای پست کردن منطقی است. همچنین شما بیش از یک تا دو بار در روز نباید پست قرار دهید.

 8. اندازه گیری معیارهای اینستاگرام

یکی از بهترین نکات اینستاگرام مارکتینگ اندازه‌گیری معیارهای مناسب است. یعنی چه؟

نرخ مشارکت کاربران از طریق موارد زیر با محتوای شما:

نرخ رشد فالوور: معیاری برای سنجش سرعت رشد مخاطبان شما است.
ترافیک وب سایت: چه تعداد از مشتریان شما از اینستاگرام و مستقیماً به وب سایت شما وارد شده اند؟
کلیک لینک در هر پست: تعداد دفعاتی است که شخصی روی لینک پست اینستاگرام شما کلیک کرده است. هرچه تعداد کلیک‌های لینک در هر پست بیشتر باشد، بهتر نشان می‌دهد که مردم به آنچه شما پست کرده‌اید علاقه دارند و می‌خواهند بیشتر بیاموزند.
نرخ تعامل فالوورها در اینستاگرام: به درصد فالوورهایی اطلاق می‌شود که از طریق لایک، کامنت، اشتراک گذاری یا ذخیره با پست‌های شما درگیر می‌شوند.

9. محصولاتی در محتوای خود دارید، آنها را تگ کنید

هنگامی که کاربران روی برچسب اینستاگرام کلیک می‌کنند، اطلاعات بیشتری در مورد محصول دریافت می‌کنند و می‌توانند آن را از آنجا خریداری کنند.

مزایای تگ کردن محصولات اینستاگرام بسیار زیاد است:

  • یک تجربه خرید یکپارچه را برای مشتریانی که می‌خواهند محصولاتی را خریداری کنند، فراهم می‌کند.
  • در زمان برای مشتریان و کسب و کارها صرفه جویی می‌کند.
  • به برندها اجازه می‌دهد تا فروش را از حساب‌های اینستاگرام خود به طور موثرتری پیگیری کنند.
  • علاوه بر این، تگ کردن می‌تواند تبدیل را افزایش دهد و در عین حال تجربه مشتری را بهبود بخشد.

10. از لایو هم استفاده کنید

به نمایش گذاشتن یک محصول یا خدمات جدید با استفاده از لایو اینستاگرام فکر کنید. سپس، با قرار دادن لینک خرید در بیو، کاربران را به خرید سوق دهید.

11. حلقه‌های اینستاگرام را فراموش نکنید

حلقه‌های فیلم اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا فیلم‌های کوتاه بسازند. که تا 60 ثانیه طول بکشد و آنها را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

پس از اجرای یک تبلیغ، برگه «Insights» خود را بررسی کنید تا ببینید تبلیغات شما چگونه کار می‌کند. سپس، به تقویت حلقه‌های خود ادامه دهید تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و سرنخ‌های بالقوه به دست آورید.

12. برگزاری مسابقات یا خیریه

چه راهی بهتر از اینکه اجازه دهید کسی محصول شما را امتحان کند. مسابقاتی را اجرا کنید که برای شرکت در آنها نیاز است که شخصی حساب کاربری شما را دنبال کند یا با هشتگ پست کند.

علاوه بر این، 81 درصد از کاربران انتظار دارند که شرکت‌ها تعهد عمومی به امور خیریه بدهند. انجام این کار می‌تواند برای برند شما وابستگی ایجاد کند و به تبدیل فالوورها به مشتری کمک کند.

13. به روز رسانی‌ها و ویژگی‌های جدید را دنبال کنید

یکی از اساسی‌ترین نکات بازاریابی اینستاگرام است که می‌توانم به شما یادآوری کنیم: از ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های اینستاگرام مطلع باشید.

در آخر، حتما اینستاگرام خود را در کانال های دیگر تبلیغ کنید. دکمه اشتراک گذاری اجتماعی اینستاگرام را در وب سایت خود قرار دهید.

نکات پایانی استراتژی بازاریابی در اینستاگرام

استراتژی بازاریابی اینستاگرام

وقتی می‌خواهید دسترسی اینستاگرام خود را به حداکثر برسانید و نتایج خود را بهینه کنید، مهم است که همه گزینه‌هایی را که اینستاگرام ارائه می‌دهد بررسی کنید. همچنین نکات زیر را در استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خود بگنجانید:

  1. همانطور که محتوای شما تغییر می‌کند، یک سبک ثابت را حفظ کنید.
  2. از آنجایی که اینستاگرام یک رسانه اجتماعی مبتنی بر عکس و ویدیو است، ایجاد یک سبک بصری برای حساب‌های تجاری ضروری است. نیازی به ابداع ظاهری کاملاً جدید برای اینستاگرام نیست. در عوض، سبک اینستاگرام برند شما باید هویت بصری شما را در وب سایت و سایر مطالب بازاریابی شما منعکس کند.
  3. بهتر است، قبل از اینکه با فالوور درگیر شوید، صفحه خود را با 10 تا 15 پست با کیفیت بالا پر کنید. اگر کاربران از نمایه شما بازدید کنند و آن را خالی بیابند، احتمالاً شما را دنبال نخواهند کرد.
  4. بعد از آن شروع به دنبال کردن حساب‌هایی کنید که به شما علاق‌مند هستند و به تجارت شما مربوط می‌شوند. اینستاگرام را مانند یک جامعه در نظر بگیرید و به دنبال کسب‌وکارهای دیگر در منطقه خود یا تأثیرگذارانی باشید که ممکن است از محصول یا خدمات شما لذت ببرند.
  5. بعد از اینکه یک حساب کاربری را دنبال کردید، با محتوای آن تعامل پیدا کنید. این طبیعی‌ترین راه برای جلب توجه به حساب اینستاگرام خود بدون اسپم است. شاید باعث شود که آنها حساب شما را بررسی کنند و شروع به دنبال کردن شما کنند.
  6. همیشه از فالوورهای خود با پاسخ دادن به نظرات آنها و تعامل با محتوای آنها قدردانی کنید.
  7. دیگران را تشویق کنید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند. از سفیران برند دعوت کنید تا حساب شما را به اشتراک بگذارند یا با حساب‌های مشابه همکاری کنند.

خلاصه استراتژی اینستاگرام مارکتینگ 1402

اینستاگرام دائما در حال تحول است، به این معنی که استراتژی شما نیز باید تغییر کند. 3 مورد کلی و ضروری از این مطلب:

  • به مخاطبان جدید در اینستاگرام برسید. اگر در مورد استراتژی اینستاگرام خود جدی هستید، اولین قدم این است که بر روی دستیابی به مخاطبان جدید تمرکز کنید.
  • بازدیدکنندگان پروفایل را به فالوور اینستاگرام تبدیل کنید. هنگامی که با موفقیت به مخاطبان جدیدی در اینستاگرام دست یافتید، گام بعدی تبدیل آنها به فالوور است. با مثال ماهیگری می‌توان فهمید که شما هر چند بار که دوست دارید، می‌توانید قلاب بیاندازید اما بدون طعمه شکار ممکن نیست.
  • ایجاد انجمن در اینستاگرام. آخرین بخش استراتژی اینستاگرام مارکتینگ در سال 2023 برای موفقیت در اینستاگرام، پرورش یک جامعه قوی و متعهد است.

تا اینجا توانسته‌اید کاربر جدید پیدا کنید، آنها را به فالوور تبدیل کنید، الان باید آنها را حفظ کنید. خوشبختانه، اینستاگرام مملو از ویژگی‌هایی است که برای تشویق حس اجتماعی و ایجاد تعامل عالی هستند.

تاکتیک‌های اینستاگرام برای حفظ کاربر:

  • استوری های اینستاگرام
  • برچسب‌های تعاملی
  • نظرات کاربران بسیار مهم است. برای پاسخ دادن به نظرات و تشویق مکالمات در پست‌های خود وقت بگذارید.
  • در کپشن‌های اینستاگرام خود یک تماس برای اقدام اضافه کنید و از ویژگی نظرات سنجاق شده برای کمک به شکل دادن به گفتگو استفاده کنید.
  • لایو اینستاگرام یا پخش‌های زنده مستقیم برای ارتباط با مخاطبان خود در سطح شخصی‌تر یک راه دیگر است

  اگر به دنبال الهام گرفتن هستید، به این فکر کنید که مخاطب شما چه چیزی را دوست دارد یا حتی از آن متنفر است. مهم‌تر اینکه چگونه این احساسات می‌توانند در این فضا نمایش داده شوند.

امیدوارم از خواندن این مطلب بهره برده باشید. نظرات خود را حتما برای ما ارسال کنید.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:

بیش از 10 استراتژی برای بازاریابی در کسب و کار
چگونه در اینستاگرام درآمد کسب کنیم؟
آیا بلاگر همان اینفلوئنسر است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *