بازاریابی محتوا چیست؟

اگر شما هم جزو اون دسته از افراد هستید که یک سایت برای خودتون را اندازی کردید و یا یک صفحه اینستاگرام و یا تلگرام برای فروش محصولات خودتون ساختید،
به احتمالا خیلی زیاد در اینترنت سرچ کردید و راه های کسب مشتری و یا افزایش فروش را بررسی کردید. حتما متوجه شدید که اکثر افراد به بازاریابی محتوا اشاره می کنند.
اما سوال اصلی که پیش میاد این است که بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟
تو این مطلب قصد دارم در مورد بازاریابی محتوایی به شما توضیح بدم و این موضوع را بررسی کنم.
متاسفانه تعریف هایی که توی وب فارسی وجود داره اکثرا به صورت ترجمه لغت به لغت هست و نمیتونه به خوبی مفهوم این موضوع را برای کسی که آشنایی نداشته باشه روشن کنه.
به خاطر همین موضوع تصمیم گرفتم تا به صورت خیلی ساده این موضوع را بیان کنم طوری که بتونید به راحتی این موضوع را برای همه ی اعضای خانواده خودتون توضیح بدید و اونا متوجه بشن.
آماده اید؟

مفهوم بازاریابی محتوا از صدها سال پیش وجود داشته اما طبق آمار گوگل ترند (google trends) این موضوع از سال ۲۰۱۰ به بعد اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

بازاریابی محتوا هیچ ربطی به محصول ، برند ، یا خدمات شما نداره، در یک جمله بازاریابی محتوا مربوط به مخاطبین شما است. اینکه آنها به چه چیزی اهمیت می دهند.
و مهمتر اینکه چطور شما می توانید تنها کسی باشید که این اطلاعات را برایشان آماده می کنید؟
خودم همیشه تعریفی که توی کلاس های آموزشی می گم این هست:
به کاربراتون اطلاعاتی را بدید که هیچ جای دیگه نتونند اون اطلاعات را پیدا کنند.
اما سوالی بعدی که معمولا افراد از من می پرسند این هست که :
این کار چه فایده ای برای ما داره؟
وقتی شما اطلاعات خوبی را به کاربر بدید کم کم تبدیل به یک منبع معتبر و قابل اطمینان میشید که باعث تقویت برند شما میشه ، این کار باعث می شه بتونید مخاطبان بیشتری و هدفمندتری پیدا کنید و وفاداری و اعتماد اونها را جلب کنید. که در نهایت افزایش تعداد مشتریان و کسب سود بیشتر برای برند شما را به همراه داره.
” وقتی بتوانید مخاطبینی پیدا کنید که به شما اعتماد دارد ، به راحتی می توانید آنها را به خریدار محصول یا خدمات خود تبدیل کنید”
اجازه بدید براتون یک مثال واقعی بزنم: فرض کنیم یک شخصی فروشگاه موبایل داره و کارهای نرم افزاری و سخت افزاری گوشی های هوشمند را انجام میده، شما برای انجام تنظیمات یکی از نرم افزارهای گوشی به مشکل میخورید و پیش اون شخص میرید، اون فرد مشکل شما را حل می کنه و روش حل مشکل را هم آموزش میده تا اگه برای بار دوم هم این اتفاق افتاد خودتون بتونید موضوع را حل کنید. بعد از مدتی یه مشکل سخت افزاری برای گوشی پیش میاد که باید با انجام هزینه اون را حل کنید. با احتمال خیلی بالا پیش همون شخص میرید و کار گوشی خودتون را به اون فرد می سپارید.
این خلاصه اتفاقی هست که در بازاریابی محتوا رقم می خورد. دادن اطلاعات مناسب و کاربردی و جذب اعتماد مخاطب، با هدف به دست آوردن اقدامات سود انگیز

اما آیا بازاریابی محتوا راحت است؟
به هیچ وجه، بازاریابی محتوا فعالیت زیادی را می خواهد و البته باید ماندگاری و صبر را داشته باشیم تا بتوانیم بهترین نتایج را به دست آوریم. خودمونی اینکه بازاریابی محتوا کاری یک شبه نیست.
اما کافیه که بتونید به درستی و با شکیبایی بازاریابی محتوا را انجام بدید ، اونجاست که از معجزاتش شگفت زده میشید.

اگر شما یک وب سایت دارید بهتون پیشنهاد میکنم تا به سوالات مخاطبان خودتون پاسخ بدید تا بتونید به صدر نتایج موتورهای جستجو بیاید. افراد از طریق موتورهای جستجو (گوگل) به دنبال اطلاعات می گردند پس باید شرایطی را فراهم کنید که در صدر نتایج موتورهای جستجو باشید.
ست گادین یک جمله خیلی جالب می گه که فکر کردن بهش خالی از لطف نیست:
بازاریابی محتوا تنها روش بازاریابی است که باقی مانده.
شاید شما هم بارها شنیده باشید که محتوا پادشاه است، اما چرا؟
• محتوا برای سئو عالی است
• تعامل را افزایش می دهد
• سرنخ های جدید و فروش ایجاد می کند
• به خدمات و محصولات شما اعتبار می دهد
• افزایش ترافیک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *