فروشگاه اینستاگرام چیست

راهنمای راه اندازی فروشگاه اینستاگرام | راهی ساده برای فروش محصولات

بازاریابی اینستاگرام برای کسب و کارهای تجارت انلاین ضروری است، به ویژه زمانی که روزانه بیش از 500 میلیون کاربر اینستاگرام از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. از این افراد حدود 50 درصد یک کسب و کاری را دنبال می‌کنند. در این مقاله نحوه راه اندازی فروشگاه اینستاگرام و فروش خود را توضیح دادیم. 💸 این این کار سبب شده فروش آسان‌تر شود و محصولات شما توسط مشتریان بالقوه نیز پیدا شود.

فروشگاه اینستاگرام چیست؟

فروشگاه اینستاگرام راهی برای ارائه کاتالوگ محصولات است تا به جذب مشتری جدید منجر شود. با کلیک بر روی یک محصول پیشنهادی کاربران تصاویر بیشتری از محصول، اطلاعات قیمت و… خواهند فهمید.
صفحات محصولات فروشگاه اینستاگرام همه چیزهایی را که کاربر ممکن است بخواهد قبل از خرید یک کالا بداند شامل موارد زیر است:
نام محصول
تصاویر محصول
توضیحات محصول
قیمت محصول
لینکی برای مشاهده محصول در وب سایت شما
محصولات مرتبط

بیشتر بخوانید: استراتژی تخفیف گذاری (به مشتری برای فروش بیشتر)

3 مزیت کلیدی برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرام

اینستاگرام به سرعت در حال تبدیل شدن به یک پایگاه تجارت الکترونیک است. در ایران نیز اینستاگرام پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است که می‌توان از آن کسب درآمد کرد. اما سوال اینجاست که چه چیزی به فروشگاه اینستاگرامی قدرت می‌دهد؟

  1. اصطکاک را کاهش می‌دهد و خرید را برای مصرف کنندگان آسان‌تر می‌کند. فروشگاه اینستاگرام با آسان‌تر کردن مرور کاتالوگ، بررسی قیمت‌ها یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول خاص، اصطکاک را از فرآیند خرید حذف می‌کند. پس از آن نیز اگر قصد خرید داشته باشند، با یک کلیک به سایت شما وارد شده خرید می‌کنند.
  2. می‌توانید به صورت مستقیم محصولات را تبلیغ کنید. اینستاگرام مکانی عالی برای ارتباط با مخاطبان هدف و گسترش روابط با مشتری بوده است.
  3. محصولات خود را در معرض دید کاربران با قصد خرید بالا قرار دهید
    با افزایش تعامل اینستاگرام از طریق اقداماتی مانند بهینه سازی هشتگ، می توانید محصولات خود را در برگه اکسپلور خرید نشان دهید. این اتفاق خوبی است زیرا کاربرانی که برگه اکسپلور خرید را مشاهده می‌کنند، تمایل به خرید بالایی دارند.

بیشتر بخوانید: 10 نکته برای ایجاد کمپین های اینستاگرام موفق در سال 2024
👈🏼 کمپین فروش در اینستاگرام

نحوه راه اندازی فروشگاه اینستاگرام

آموزش راه اندازی فروشگاه اینستاگرام

راه اندازی فروشگاه اینستاگرام خیلی سخت نیست. در این بخش مراحل راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی را نشان می‌دهیم:

مرحله اول: واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید
برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرام، کسب و کار شما باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • کسب و کار شما در یک بازار پشتیبانی شده باشد.
  • کسب و کار شما یک محصول واجد شرایط داشته باشد.
  • کسب و کار شما با سیاست‌های تجاری اینستاگرام مطابقت دارد.
  • می‌تواند کسب و کار شما صاحب یک سایت باشد که قصد فروش از آن را دارید.

مرحله دوم: تبدیل پیج به یک حساب تجاری
برای شروع یک فروشگاه اینستاگرامی باید حساب خود را به حساب تجاری (بیزنیس پیج) تغییر دهید. وقتی یک حساب تجاری دارید، می‌توانید، اطلاعات مربوط به کسب و کار خود از ساعت کاری، آدرس، شماره تلفن و لینک به سایت خود (درصورت داشتن سایت) را اضافه کنید.

مرحله سوم: به صفحه فیس بوک وصل شوید
در قدم بعدی، مراحل زیر را دنبال کرده تا حساب تجاری اینستاگرام خود را به یک صفحه فیس بوک پیوند دهدید:

  • به پروفایل اینستاگرام خود بروید
  • «ویرایش پروفایل» را انتخاب کنید.
  • در بخش «اطلاعات کسب و کار عمومی»، «صفحه» را انتخاب کنید.
  • صفحه فیس بوک خود را انتخاب کنید که می‌خواهید به آن متصل شوید.
  • اگر صفحه فیس بوک ندارید، «ایجاد یک صفحه جدید فیس بوک» را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: کاتالوگ محصولات خود را آپلود کنید
در راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی باید یک کاتالوگ محصول داشته باشید که لیستی از تمام محصولات، موجودی و توضیحات شما است.

مرحله پنجم: بررسی حساب
هنگامی که یک کاتالوگ محصول را به اینستاگرام خود اضافه کردید، باید با دنبال کردن مراحل زیر حساب خود را برای بررسی ارسال کنید:

  • به نمایه اینستاگرام کسب و کار خود بروید و روی نماد منو ضربه بزنید.
  • «تنظیمات» را انتخاب کنید.
  • برای خرید ثبت نام کنید
  • مراحل ارسال حساب خود را برای بررسی دنبال کنید.
  • برای بررسی وضعیت خود، در هر زمان از «خرید» در «تنظیمات» خود دیدن کنید.
    بررسی حساب معمولاً چند روز طول می‌کشد، اما گاهی اوقات ممکن است بیشتر طول بکشد.

مرحله ششم: پس از تأیید حساب شما، می توانید ویژگی های خرید را روشن کنید.

  • به نمایه اینستاگرام کسب و کار خود بروید و روی نماد منو ضربه بزنید.
  • «تنظیمات» را انتخاب کنید.
  • روی «کسب و کار» و سپس «خرید» ضربه بزنید.
  • «کاتالوگ محصول» را که می خواهید به حساب خود متصل کنید، انتخاب کنید.
  • «انجام شد» را انتخاب کنید.

توجه: اگر خرید را در تنظیمات خود نمی‌بینید، احتمالاً حساب شما هنوز در حال بررسی است یا برای خرید اینستاگرام تأیید نشده است.
پس از آن فروشگاه اینستاگرام شما به طور خودکار در صفحه پروفایل اینستاگرام شما ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: قیف فروش در اینستاگرام

نحوه فروش در فروشگاه اینستاگرام

پس از راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرام، یک دکمه جدید «مشاهده فروشگاه» در صفحه پروفایل اینستاگرام کسب‌وکار شما ظاهر می‌شود. از این قسمت، بازدیدکنندگان می‌توانند محصولات شما را مرور کنند، برای کسب اطلاعات بیشتر ضربه بزنند و خرید کنند.
راه اندازی فروشگاه اینستاگرام اولین قدم خوبی برای فروش کسب و کار شما در اینستاگرام است.
اما تنها راه اندازی فروشگاه اینستاگرام اقدام تضمین شده‌ای برای موفقیت نیست، شما بعد ساخت فروشگاه اینستاگرامی باید استراتژی محتوای خود را بچینید.

حرف آخر

شاید راه اندازی فروشگاه اینستاگرام کمی دردسرساز باشد اما کسب درآمد از اینستاگرام قطعا ارزش این دردسر اولیه را دارد. ادغام فروشگاه شما با اینستاگرام با فیس بوک یک راه قدرتمند برای رشد فروشگاه تجارت الکترونیک شما است.
شروع به فروش در اینستاگرام کنید!
اگر فروشگاه خود را راه اندازی کرده‌اید، نظر و پیشنهاد خود را در پایین این صفحه بنویسید.

بیشتر بخوانید: چگونه در اینستاگرام تیک آبی بگیریم؟
👈🏼 تیک آبی اینستاگرام

سوالات متداول در مورد راه اندازی فروشگاه اینستاگرام

چگونه یک فروشگاه اینستاگرام راه اندازی کنم؟
راه اندازی فروشگاه اینستاگرام یک فرآیند پنج مرحله ای آسان است، که در قسمت نحوه راه اندازی فروشگاه به ان اشاره کردیم.

آیا راه اندازی فروشگاه اینستاگرام رایگان است؟
بله، کاملا رایگان است. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید یک صفحه تجاری فیس بوک و یک پروفایل تجاری ای و این دو را به هم متصل کنید. پس از انجام این کار، به سادگی کاتالوگ محصولات کسب و کار خود را آپلود کنید و آماده شروع فروش در اینستاگرام شوید.

فروشگاه اینستاگرام چیست؟
فروشگاه اینستاگرام که با نام خرید اینستاگرام نیز شناخته می‌شود، قابلیتی است که به کسب‌وکارها در اینستاگرام اجازه می‌دهد تا کاتالوگ محصولات خود را در حساب‌های خود بگنجانند. با انجام این کار، آنها می توانند با ایجاد صفحات محصول و برچسب گذاری محصولات خود در پست ها و استوری های خود لیست، تبلیغ و به کاربران اینستاگرام در خود پلتفرم بفروشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *