نحوه دریافت تیک آبی اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام تأیید شوید؟! 6 قدم برای گرفتن تیک آبی در اینستاگرام

در سال‌های اخیر، اینستاگرام راه‌های رشد را گسترش داده که در آن تولید کننده‌های محتوا، صاحبان کسب و کار و بازاریاب‌ها می‌توانند توجه بیشتری به سمت محصولات و خدمات خود جلب کنند.
اگر می‌خواهید برند شما بالاترین سطح اعتبار را داشته باشد، باید بدانید چگونه در اینستاگرام معتبر باشید و علامت تیک آبی را دریافت کنید. داشتن یک حساب کاربری تایید شده یا با تیک آبی در اینستاگرام، فرصت‌های بیشتری را برای رشد کسب و کار شما باز می‌کند.
اما تیک آبی به هر حسابی داده نمی‌شود، در حالی که درخواست تیک آبی آسان است.
در این مقاله گام به گام فرآیند دریافت تیک آبی را شرح داده‌ایم. همچنین نکاتی را برای افزایش شانس بگرفتن تأییدیه اضافه کردیم که به شما در این راه کمک می‌کند.

فهرست مطلب:

تیک آبی اینستاگرام چیست؟
مزایای تیک آبی اینستاگرام
چگونه بفهمیم دارای شرایط گرفتن تیک آبی اینستاگرام هستیم؟
مراحل گرفتن تیک آبی اینستاگرام (گام به گام)
چگونه شانس گرفتن تیک آبی را افزایش دهید؟
اشتباه‌هایی که در گرفتن تیک آبی در اینستاگرام، باید از آنها اجتناب کنید
سوال‌های متداول در مورد تیک آبی اینستاگرام

تیک آبی اینستاگرام چیست؟

تیک آبی اینستا به عنوان یک برچسب تایید شده از طرف اینستاگرام شناخته می‌شود. علامت کوچک آبی که در کنار نام حساب کاربری داده می‌شود، همان تیک آبی است. متقاضیان باید چهره‌های عمومی مانند برندها، افراد مشهور یا تأثیرگذار باشند تا تأیید علامت آبی را دریافت کنند.
هنگامی که اینستاگرام برای اولین بار تیک آبی را در سال 2018 معرفی کرد، برای محافظت از حساب‌های پرمخاطب در برابر کلاهبرداران بود و در عین حال به کاربران اطمینان می‌داد که چه کسانی را دنبال می‌کنند.

اخیراً، مارک زاکربرگ یک برنامه پرداخت برای بازی به نام Meta Verified را اعلام کرد که به هر فردی امکان می‌دهد در ازای مبلغی نشان آبی را دریافت کند، مهم نیست صفحه چقدر قابل توجه باشد.
با این حال، Meta Verified برای برندها در دسترس نیست. اگر شما یک بازاریاب شبکه اجتماعی با نام تجاری یا صاحب کسب و کاری هستید که به دنبال تأیید حساب خود هستید، تیک آبی خود را به روش قدیمی به دست خواهید آورد.
به گفته اینستاگرام، تیک آبی در جستجوها «برای کمک به افراد در یافتن حساب‌های واقعی افراد و برندها» نمایش داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 60 ایده تولید محتوا به همراه ویدئو آموزش اصول تولید محتوا
👈🏼 تولید محتوا در اینستاگرام

مزایای تیک آبی اینستاگرام

اگر شما کسب و کار یا برند معروفی دارید، که ممکن است در خطر جعل هویت باشد، بهتر است در اسرع وقت درخواست تیک آبی دهید. گرفتن تیک آبی از اینستا مزایای دارد که در زیر اشاره شده است:

✔ علامت تایید در اینستاگرام به منحصر به فرد بودن برند شما کمک می‌کند.
✔ به افزایش آگاهی از برند و در نتیجه افزایش تعداد فالوورها منجر خواهد شد.
✔ یک استراتژی برای محافظت از نام برند و اعتبار آن در برابر افراد کلاهبردار است.
✔ میزان اعتماد بین کسب و کار و کاربران را افزایش می‌دهد.
✔ کسب و کارها برای بحث تبلیغات ترجیح می‌دهند، با اینفلوئنسرها و بازاریابان دارای تیک آبی کار کنند.
✔ کاربران به راحتی می‌توانند با تیک آبی کسب و کار یا برند شما را در اینستاگرام پیدا کنند، زیرا در جستجو نیز حساب دارای تیک آبی در نتایج بالاتر نشان داده خواهد شد.
✔ حساب‌های دارای تیک آبی به برخی ویژگی‌های اینستاگرام که دسترسی دارد که هر حسابی این امکان را ندارد. مثل ویژگی «swipe up» در استوری‌ها باید یک برند بیش از 10000 فالوور داسته باشد. اما حساب دارای تیک آبی از این قانون مستثنی است.

بنابراین داشتن علامت تیک آبی مزایای زیادی دارد، که در نهایت کسب درآمد از اینستاگرام را برای شما راحت‌تر و امکان جعل نیز کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: روش های بالابردن امنیت پیج اینستاگرام

چگونه بفهمیم دارای شرایط گرفتن تیک آبی اینستاگرام هستیم؟

یک سوال مهم این است که آیا هر کسی می‌تواند در اینستاگرام تیک آبی بگیرد؟
هر شخص، برند یا سازمانی واجد شرایط درخواست تایید اینستاگرام است. اکنون افراد می‌توانند متا را پرداخت کنند و یک پروسه کوتاه برای دریافت تیک آبی را طی کنند.
برای برندها و سازمان‌ها، قوانین قدیمی اعمال می‌شود. یعنی شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام با معیارها زیر همراه است:

  1. حساب کاربری باید معتبر باشد
    حساب اینستاگرام شما باید نماینده یک کسب و کار یا نهاد ثبت شده باشد یا باید متعلق به یک شخص حقیقی یا شخصیت عمومی باشد.
  2. حساب باید منحصر به فرد باشد
    اینستاگرام به ازای هر نفر فقط به یک حساب اجازه می‌دهد نشان تأیید آبی را دریافت کند. از این رو، اگر چندین حساب تجاری دارید، باید حساب اصلی را برای انجام فرآیند تأیید انتخاب کنید.
  3. حساب کاربری باید عمومی باشد
    تیک آبی اینستاگرام فقط برای نهادهای عمومی و افراد مشهور است، به این معنی که شما نمی‌توانید یک پروفایل خصوصی در پلتفرم داشته باشید.
  4. حساب باید کامل باشد
    یعنی باید عکس پروفایل، بیو و حداقل یک پست اینستاگرام در فید اینستاگرام داشته باشد. حساب باید در زمان درخواست تیک آبی به طور فعال استفاده شود.
  5. حساب باید قابل توجه باشد
    برای تایید شدن، حساب اینستاگرام شما باید نشان دهنده یک چهره یا برند شناخته شده باشد. اینستاگرام، محتوای تبلیغاتی یا پولی را برای بررسی حساب در نظر نمی‌گیرد.
  6. رعایت دستور العامل اینستاگرام
    علاوه بر رعایت معیارهای بالا، باید از شرایط خدمات اینستاگرام و همچنین دستورالعمل‌های این پلتفرم پیروی کنید. این بدان معنی است که اگر در گذشته به دلیل رعایت نکردن این دستورالعمل‌ها بلاک شده باشید، بعید است که به عنوان یک نمایه تأیید شده پذیرفته شوید.

نکته مهم:
اگر در طول فعالیت با تیک آبی، اطلاعات گمراه کننده یا نادرست ارائه دهید، اینستاگرام تیک آبی تأیید شده شما را حذف می‌کند. همچنین ممکن است اقدامات دیگری مانند حذف حساب شما انجام دهند.

بیشتر بخوانید: خریدن یا نخریدن فالوور در سال 2024؟!
👈🏼 خرید فالوور اینستاگرام

مراحل گرفتن تیک آبی اینستاگرام (گام به گام)

درخواست تیک آبی اینستاگرام

همه می‌توانند برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام درخواست دهند. در زیر مراحلی را که باید طی کنید تا وارد پروسه تایید برای گرفتن تیک آبی کنار نام پروفایل اینستاگرام خود شوید آورده شده است.

مرحله 1:
وارد حساب کاربری خود شوید. اگر بیش از یک حساب دارید، مطمئن شوید که وارد حسابی شده‌اید که می‌خواهید تیک آبی را برایش دریافت کنید.

مرحله 2:
هنگامی که در پروفایل اینستاگرام خود قرار گرفتید، روی 3 خط واقع در گوشه سمت راست بالا رفته و سپس روی نماد تنظیمات ضربه بزنید.
روی Account ضربه بزنید. سپس گزینه Request Verification که برای دسترسی به فرم درخواست است، واقع در پایین صفحه ضربه بزنید.

مرحله 3:
فرم درخواست تأیید را پر کنید. در قسمت Document Type نام کامل و قانونی شما نوشته شود. سپس باید یک مدرک شناسایی رسمی را بارگذاری کنید. اگر فردی هستید، می‌توانید از گذرنامه، کارت شناسایی ملی یا گواهینامه رانندگی خود استفاده کنید.
برای کسب‌وکارها، می‌توانید از قبض آب و برق با نام شرکت، اساسنامه یا اظهارنامه مالیاتی خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که نامی که در بالا وارد کرده‌اید با نام روی اسناد شما مطابقت داشته باشد.

مرحله 4:
دسته بندی‌های (Category) مختلفی وجود دارد، و مهم است که مطمئن شوید که دقیق ترین را برای حساب اینستاگرام خود انتخاب می‌کنید. یعنی نوع فعالیت شما در چه حوزه‌ای است.
دسته بندی ها عبارتند از: اخبار/رسانه، ورزش، موسیقی، مد، سرگرمی، خالق/بلاگر/اینفلوئنسر دیجیتال، گیمر، کسب و کار/برند/سازمان جهانی و سایر موارد.
همچنین از شما پرسیده می‌شود که در کدام کشور/منطقه (Country/Region) هستید. حتی اگر یک برند جهانی یا یک چهره عمومی شناخته شده بین‌المللی باشید، تنها یک انتخاب دارید.
شما همچنین این فرصت را دارید که در قسمت Audience متن اختیاری را برای توصیف مخاطبان خود اضافه کنید و نام‌های جایگزینی که ممکن است به آن ها معروف باشید را به اشتراک بگذارید.

مرحله 5:
در این مرحله 3 لین شبکه‎ اجتماعی دیگر خود را قرار دهید. سپس گزینه Add Link را بزنید تا لینک ها مورد بررسی قرار بگیرند.

مرحله 6:
هنگامی که درخواست خود را تکمیل کردید، روی Send ضربه بزنید. قبل از این کار حتما اطلاعات را یکبار مرور کنید. کار شما اینجا تمام می‌شود.

هنگامی که اینستاگرام درخواست شما را بررسی کرد، به شما اطلاع می‌دهد که آیا درخواست شما تایید شده است یا خیر. پاسخ رسمی ظرف چند روز خواهد آمد. جواب هم در قسمت Notification برای شما نمایان می‌شود.

خب اگر درخواست پذیرفته نشد چی؟

اگر درخواست شما پذیرفته نشد، می‌توانید دوباره این کار را بکنید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا اینستاگرام ممکن است تصمیم بگیرد درخواست شما را برای تیک آبی رد کند.
اگر اولین درخواست شما رد شد، وقت بگذارید و دریابید که چگونه می‌توانید نمایه خود را بهبود ببخشید، مخاطبان خود را افزایش دهید و خود را به عنوان یک فرد یا برند قابل توجه آنلاین معرفی کنید.
بعد از تغییرات، به سادگی دوباره درخواست دهید. شما می‌توانید درخواست بعدی را 30 روز پس از رد درخواست قبلی ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

چگونه شانس گرفتن تیک آبی را افزایش دهید؟

اینستاگرام در این واقعیت کاملاً واضح است که حتی اگر حساب اینستاگرام شما معیارهای تأیید را داشته باشد، باز هم تضمینی برای دریافت تیک آبی نیست. برای اینکه بهترین شانس را برای گرفتن تایید به خود بدهید، ایده خوبی است که نکات زیر را اجرا کنید:

1- بیوگرافی خود را تکمیل کنید
یکی از اولین چیزهایی که اینستاگرام هنگام ثبت نام و ایجاد حساب از شما می‌خواهد، یک پروفایل کامل است. تمام اطلاعات مورد نیاز را در قسمت بیو پر کنید. شامل یک عکس، حداقل یک پست، و اطلاعات دقیق در مورد خودتان، کسب و کارتان یا برندتان. افزودن لیک به وب سایت و اطلاعات مکان می‌تواند کمک کننده باشد.

2- فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهید
بسیاری از کارشناسان بازاریابی شبکه اجتماعی ادعا می‌کنند که برای به دست آوردن تیک آبی در اینستاگرام، باید حداقل تعدادی فالوور داشته باشید. با این حال، این امر توسط اینستاگرام ثابت یا مشخص نشده است.
اگرچه تعداد فالوورهای لازم برای تأیید اینستاگرام وجود ندارد، اما تعداد فالوورهای بیشتر باعث می‌شود که شما مورد توجه‌تر به نظر برسید. اگر می‌خواهید تیک آبی را در اینستاگرام بدست آورید، به افزایش فالوور های خود ادامه دهید.

3- به طور منظم پست بذارید
دستورالعمل‌ها بیان می‌کنند که شما فقط به یک پست برای تأیید تیک آبی نیاز دارید، اما در حالت ایده‌آل، تا زمانی که حضور قوی‌تری در اینستاگرام نداشته باشید، درخواست تیک آبی ندهید.
برای اینکه یک کاربر فعال باشید، به یک حساب فعال با فالوورهای زیاد نیاز دارید. این یک شاخص کلیدی است که نشان می‌دهد شما چقدر قابل توجه هستید و شانس تایید شدن شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.
بهتر است از انواع فرمت محتوا، پست، ریلز، استوری، ویدئو و تصویر استفاده کنید. افزودن هشتگ‌های محبوب به پست‌های شما نیز می تواند به افزایش دسترسی کاربران کمک کند.

4- افزایش تعامل
راه دیگر برای افزایش شانس گرفتن تیک آبی در اینستاگرام، اینگیجمنت در اینستگرام است. یعنی فالوورهای خود را درگیر کنید. در اکثر شبکه‌های اجتماعی، نرخ تعامل به عنوان یک سیگنال قوی از درنظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: آیا مشتری شما در اینستاگرام هست؟
👈🏼 روش‌های جذب مشتری در اینستاگرام

اشتباه‌هایی که در گرفتن تیک آبی در اینستاگرام، باید از آنها اجتناب کنید

1- برای درخواست از خدمات شخص ثالث استفاده نکنید.
افراد زیادی به صورت آنلاین هستند که سعی می‌کنند تأییدیه اینستاگرام سریع و آسان را به شما بفروشند. مراحل درخواست تایید تیک آبی بسیار ساده است. هر کسی می‌تواند آن‌ها را دنبال کند، و نیازی نیست با استفاده از یک سرویس شخص ثالث، حساب اینستاگرام خود را تأیید کنید.

2- لینک‌هایی از بیو خود به دیگر شبکه‌های اجتماعی اضافه نکنید
از بیوگرافی اینستاگرام خود برای تبلیغ در سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنید. همچنین از فالوورهای خود در اینستاگرام نخواهید که شما را در جای دیگری فالو کنند. اینستاگرام اگر حساب شما حاوی لینک‌های کانال‌های اجتماعی دیگر باشد، تأیید نمی‌کند.

3- اطلاعات نادرست ندهید
تمام اطلاعاتی که ارائه می‌کنید، صادقانه و واقعی هستند. این به این معنی است که اسناد واقعی را بارگذاری کنید و هویت خود را به دروغ شرح ندهید. اگر معلوم شود که شما اطلاعات نادرست داده‌اید، اینستاگرام این حق را دارد که تایید تیک آبی را حذف کند و همچنین خطر حذف حساب نیز وجود دارد.

4- لایک یا فالوور اینستاگرام نخرید
تعاملی که ایجاد می‌کنید، واقعی باشد. یک لایک از یک شخص واقعی همیشه ارزشمندتر از یک لایک از یک ربات یا یک حساب جعلی است.

5- قوانین اینستاگرام را زیر پا نگذارید
اگر دوست ندارید، نشان تیک آبی خود را از دست ندهید، باید از شرایط اینستاگرام و همچنین دستورالعمل‌های آن پیروی کنید. برخی از مواردی که ممکن است منجر به حذف تیک آبی شود عبارتند از: انتقال یا فروش تیک آبی خود، استفاده از بیو، تصویر پروفایل یا نام اینستاگرام خود برای بازاریابی یا تبلیغ سایر خدمات و… .

بیشتر بخوانید: 20 ترفند اینستاگرام که حرفه‌ای ها بلدند!
👈🏼 ترفندهای اینستاگرام

سوال‌های متداول در مورد تیک آبی اینستاگرام

1- چند فالوور در اینستاگرام برای تایید نیاز است؟

تعداد فالوورهای لازم برای تایید در اینستاگرام وجود ندارد. با این حال، یکی از نکات اصلی برای گرفتن تیک آبی، داشتن یک حساب کاربری قابل توجه است. این بدان معنی است که حساب شما باید نماینده یک شخص، برند یا تجارت شناخته شده و بسیار جستجو شده باشد. بنابراین هر چه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، اینستاگرام شما را قابل توجه‌تر می‌داند.

2- آیا می‌توان تیک آبی را برای نمایه خود ایجاد کنم؟

شما نمی‌توانید تیک آبی را برای پروفایل اینستاگرام خود ایجاد کنید. باید توسط تیم اینستاگرام پس از بررسی نمایه و اطلاعات شما اعطا شود تا تأیید شود که همه معیارهای تأیید را دارید.

3- چه زمانی طول می‌کشد تا تیک آبی را در اینستاگرام دریافت کرد؟

هیچ بازه زمانی خاصی برای دریافت تیک آبی در اینستاگرام وجود ندارد. توسط اینستاگرام انتخاب می شود.

4- اگر اکانت اینستاگرام من تایید شده باشد، آیا تاییدیه فیس بوک را به صورت خودکار دریافت می‌توان بدست آورد؟

حتی اگر نشان تایید شده اینستاگرام خود را با موفقیت دریافت کردید، باید یک درخواست جداگانه برای تایید فیس بوک ارائه دهید.

5- اگر نتوانم تیک آبی را بگیرم، آیا باز هم می‌توان نشان داد که معتبر هستم؟

گرفتن تیک آبی تنها راه برای اثبات واقعی بودن شما در اینستاگرام نیست. راه‌های بسیار دیگری وجود دارد که می‌توانید حضور قوی و معتبری در اینستاگرام ایجاد کنید.
به طور مثال:
از بیو خود استفاده کنید
لینک از منابع رسمی
از استوری اینستاگرام استفاده کنید

6- آیا شخص می‌تواند در اینستاگرام تایید شود؟
بله. برای تایید در اینستاگرام لازم نیست معروف یا یک برند بزرگ باشید. با این حال، باید ثابت کنید حساب شما در واقع به شما تعلق دارد و نام تجاری شما به نفع عمومی است.

7- هزینه یک نشان تایید اینستاگرام چقدر است؟

اکنون می‌توانید ماهانه 11.99 دلار یا 14.99 دلار در ماه (ios یا Android) برای Meta Verified پرداخت کنید که نشان آبی را در فیس بوک و اینستاگرام به شما می‌دهد برای برندها، هیچ هزینه ای برای تأیید اعتبار اینستاگرام وجود ندارد

بیشتر بخوانید: به جای خرید فالوور، اکانت اینستاگرام بخرید!
👈🏼 خرید پیج اینستاگرم

حرف آخر

گرفتن علامت تایید یا تیک آبی از اینستاگرام مزایایی دارد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف نشان دادن صفحه خود به عنوان حساب اصلی و رسمی در اینستاگرام است.
و به یاد داشته باشید، چه تیک آبی را دریافت کنید یا نه، همچنان می‌توانید با تمرکز بر تولید محتوای جذاب و با کیفیت بالا، نتایج فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *