تولید محتوا در اینستاگرام

۶۰ ایده تولید محتوا در اینستاگرام + ویدئو آموزش اصول تولید محتوا

تولید محتوا در اینستاگرام بهترین راه برای ایجاد تمایز بین شما و رقیبتان است. اگر با وجود عکاس و فیلمبردار حرفه‌ای، پست‌های اینستاگرام شما نتایج دلخواه ندارد، دلیلش این است که محتوا به تنهایی کافی نیست! تولید محتوا (بدون برنامه) همه چیز نیست!

در این راهنما، به سوال خیلی از شما یعنی: چگونه در اینستا تولید محتوا کنیم ؟ پاسخ خواهیم داد، که سبب افزایش دسترسی برند شما برای کاربر در اینستاگرام می‌شود.
همچنین مطلبی در خصوص چگونه بلاگر شویم، نوشتیم که شاید دوست داشته باشید آن را بخوانید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

اصول تولید محتوا در اینستاگرام در این 9 مورد برای شما شرح داده شده است.با رعایت این موارد می‌توانید روند رو به رشدی تا طی کنید:

1- اهداف تولید محتوا در اینستاگرام خود را مشخص کنید

اولین کاری که قبل از تولید محتوا در اینستا باید انجام دهید، تعیین اهداف است. برای مثال، فرض کنید می‌خواهید تا پایان سه‌ ماه آینده ۲۰ درصد مخاطبان خود را افزایش دهید.
به این فکر کرد چرا کسب و کارهای دیگر در اینستاگرام هستند؟ یا اصلا شما چرا باید در اینستاگرام باشید؟ چگونه اینستاگرام از هدف کلی کسب و کار شما پشتیبانی می‌کند؟ این نقطه جایی است که به شما کمک می‌کند تا تولید محتوا باکیفیتی در اینستاگرام داشته باشید.

طبق تحقیقات انجام شده رایج ترین اهداف تولید محتوا در اینستاگرام موارد زیر است:
1- افزایش آگاهی از برند
2- ساختن ارتباط در جامعه
3- افزایش فالوور
4- افزایش ترافیک سایت

به طور کلی تولید محتوا برای دیده شدن و در نهایت کسب درآمد از آن است.

در ویدئو زیر از اهداف تولید محتوا در اینستاگرام بهتر توضیح دادیم، حتما ببینید.

2- یک استراتژی اینستاگرام داشته باشید

استراتژیک بودن می‌تواند به رشد و صرفه‌جویی زمان کمک کند. باید قلم و کاغذ بگیرید و چند سوال از خود بپرسید:
چقدر زمان برای تولید محتوا در اینستاگرام دارم؟
ارزش کسب و کار من چیست؟
چگونه با سایر رقبا متمایز باشیم؟
در هفته چند پست بگذاریم؟
چگونه خلاق باشید؟ یا هر خصوصیت که دوست دارید کسب و کار شما باید داشته باشد!
با نوشتن این استراتژی شما در هر بار تولید محتوا برای اینستاگرام به استراتژی خود نگاهی انداخته و بررسی می‌کنید که آیا این محتوا با طرحی که نوشتید هم‌خوانی دارد یا خیر؟

در ویدئو زیر یک استراتژی برای رشد اینستاگرام به عنوان مثال بررسی می‌شود. چیزی که باید درک شود این است که برای گرفتن نتیجه باید متفاوت باشید، تا مخاطب شما را دنبال کند و بلاخره از شما محصول خریداری کند.

بیشتر بخوانید: انواع استراتژی بازاریابی در شبکه اجتماعی اینستاگرام
👈🏼 استراتژی اینستاگرام مارکتینگ

3- انواع تولید محتوا در اینستاگرام را در استراتژی محتوایی بگنجانید

پست، استوری، لایو، ریلز 4 نوع اصلی تولید محتوا است که توصیه می‌شود از همه آنها برای بازاریابی محتوایی در اینستاگرام استفاده کنید تا شانس شما برای دیده شدن بیشتر شود. بعد از اینکه از همه به کار بردین می‌توانید با توجه به معیارهای خود و علاقه مخاطبان، ببینید چه محتوایی مورد پسند آنهاست و همان را ادامه دهید یا بیشتر استفاده کنید.

چه نوع محتوایی را تولید کنید و نکات ارزشمندی است که همه در این ویدئو خواهید یاد گرفت. این ویدئو را از دست ندهید. با مثال‌های از تولید محتوایی که می‌توانند ویروسی شوند، روبه‌رو خواهید شد.

چند نکته در مورد تولید محتوا در اینستاگرام:

♦ برای سرگرمی و ظاهر بهتر از استیکر، نظرسنجی، گیف، موسیقی و… استفاده کنید.
♦ در نحوه نمایش محصول یا خدمات خود خلاق باشید
♦ ویدیوهای کوتاهی مانند وبینارها، ویدیوهای آموزشی ایجاد کنید.
♦ میزبان یک پرسش و پاسخ با مخاطبان خود باشید
♦ ریلز ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای بهتر است منحصر به فرد باشد و داستانت را بگو

بیشتر بخوانید: چگونه فالوور اینستاگرام زیاد کنیم ؟ راه های جذب فالوور رایگان
👈🏼 افزایش فالوور در اینستاگرام

4- ایده تولید محتوا در اینستاگرام

بعد از اینکه محتواها را شناختید، برای شروع تولید محتوا نیاز دارید تا ایده‌ای داشته باشید. به اصطلاح وقت طوفان فکری است. در ویدئو زیر ایده پردازی برای تولید محتوا و همچنین چیدمان محتوایی در اینستاگرام را کمی توضیح داریم که بسیار کاربری است:

60 ایده تولید محتوا در اینستاگرام

در جدول زیر 60 ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام نام بردیم که حتما به کارتان می‌آید:

1- سوالات مخاطبان21- انگیزیشی41- انتشار یک نقل قول از فرد مورد علاقه
2- تقلید از رقبا22- محیط کار42- پیشنهاد یک تخفیف ویژه یا ارائه کد
3- مطالب مرتبط با اتفاقات اخیر23- نکته43- ویدیو کلیپ
4- عکس محصولات24- آموزشی44- انتشار یک نقل قول انگیزشی
5- شخص معتبر مربوط به کسب و کار25- نمونه کار 45- تصویر مناسب آخر هفته و یا تعطیلات
6- قبل و بعد26- مطلب سایت46- کلیپ طنز یا تصویر طنز
7- نظر مشتریان27- اشتراک نام کتاب مورد علاقه47- در حال کار بر روی چه پروژه ای هستید؟
8- جشن های مرتبط28- نظر مشتریان48- پروژه شخصی
9- بررسی بهترین ها / بررسی بد ترین ها29- تصویر از محصول49- اهل کجا هستید؟
10- داستان موفقیت / داستان شکست30- انتشار تصویر یکی از اعضای تیم50- نمای میز کار شما
11- مزیت ها31- معرفی دانلود رایگان51- آهنگی که گوش میدهید؟
12- مصاحبه32- سوال پرسیدن52- یک خاطره خنده دار
13- چگونگی33- اشتراک آمار تکان دهنده صنعت شما53- تشکر از فالوور ها
14- راهنما34- معرفی پست های بلاگ از سایت های دیگر54- اشتراک منبع مورد علاقه یا ابزار
15- چک لیست35- توصیه یک محصول مورد علاقه55- دعوت به عضویت در خبرنامه
16- معرفی ابزار36- اشتراک سایت و یا بلاگ مورد علاقه خودتان56- سلفی از خودتان در حال کار
17- معرفی شخصیت ها37- تگ کردن شخصی که علاقه دارید57- فیلم مورد علاقه
18- اینفوگرافیک38- اشتراک سرویس یا خدماتی که ارائه می دهید58- پشت صحنه
19- گزارش رویداد ها39- تصویری از محیط کار59- ابزارهایی که استفاده می کنید
20- اخبار40- انتشار پست مهمان شما60- داستان سرایی

4- تقویم محتوای خود را برنامه ریزی کنید

بعد از طوفان فکری، باید تقویم خود را بسازید. تقویم محتوایی برای نقشه راه شما در کسب و کار اهمیت دارد. با تقویم محتوایی می‌دانید چه زمانی به اهداف خود خواهید رسید. استراتژی شما درست عمل می‌کند یا نه؟ همچنین یک تقویم محتوا می‌تواند به سازماندهی ایده‌ها و کمپین‌ها کمک کند، به شما در شناسایی شکاف‌ محتوایی کمک کند.

در ویدئو زیر به توضیحی از تقویم محتوایی و چیدن محتوا پرداختیم که توصیه می‌کنیم حتما آن را تماشا کنید.

5- زمان پست خود را مشخص کنید

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام در پایان برنامه کاری افراد است، مثلاً زمان ناهار یا شب. برای اینکه بهترین زمان را بررسی کنید از این روش‌ها استفاده کنید:

  • مناطق زمانی برتر را شناسایی کنید، فالوورهای شما چه زمانی آنلاین هستند؟
  • زمان‌های مختلف پست کردن را آزمایش کنید و پیشرفت خود را اندازه گیری کنید.
  • ببینید رقبای شما چه زمانی پست می‌گذارند.
  • رفتار حرفه و صنعت خود را پیگیری کنید.

6- هشتگ‌های خوب را انتخاب کنید

یکی دیگر استراتژی مهم در تولید محتوا در اینستاگرام هشتگ گذاری است. هشتگ‌ها همان کلمات کلیدی هستند که می‌توانید برای نظم دادن به محتوا در اینستاگرام استفاده کنید تا کاربران برند شما را شناسایی کنند. اگر روی هشتگی کلیک کنید به پست‌های بیشتری از همان موضوع می‌رسید. برای پیدا کردن بهترین هشتگ‌ها در ویدئو زیر ابزاری را معرفی کردیم که می‌توانید از آن استفاده کنید و هشتگ‌های ترندی به کار ببرید.

نکته مهم دیگر این است که درک کنید، هشتگ را در کجا قرار دهید، کپشن یا کامنت؟ برخی افراد آنها را در کپشن، انتهای پست یا در اولین کامنت قرار می‌دهند. بسته به ROI اینستاگرام خود، باید آزمایش کنید که چه چیزی برای حساب شما بهتر است.
بر اساس آخرین تحقیقات ما در مورد داده‌های هشتگ های اینستاگرام، 87.7٪ از برندها هشتگ را در کپشن قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: استراتژی هشتگ گذاری چیست و چگونه کار می‌کند؟

7- نوشتن کپشن مناسب

با وجود اینکه اینستاگرام پلتفرم بصری است اما کپشن و CTA برای عکس‌العمل و اقدام فالوور مهم است.
آیا توضیح یک خطی برای کپشن محتوا کافی است؟ یا باید متن طولانی نوشتن. برای پاسخ به این سوال باید نکاتی را در نظر داشته باشید. مثلا اکثر افراد خیلی سریع در اینستاگرام اسکرول می‌کنند. اگر در مورد طولانی بودن کپشن شک دارید، آن را به خلاصه کنید. مطمئن شوید پیام شما در ابتدا کپشن منتقل شود.

8- استراتژی محتوای رقبا را بررسی کنید

در مرحله برنامه ریزی، باید دو نوع رقیب در اینستاگرام را در نظر بگیرید: گروه اول به رقبای برتر برند و گروه دیگر شامل برندهایی است که شما به دنبال آنها بوده‌اید.

9- نتایج را بررسی کنید

ذخیره و اشتراک گذاری دو معیار ضروری برای تعیین عملکرد محتوای شما در اینستاگرام و نوع محتوایی هستند که باید پست کنید. مثل تولید محتوا که باید بدانید کاربر دوست دارد و سرگرم می‌شود یا یاد می‌گیرد در اشتراک گذاری هم است. چه محتوایی هم برند شما را بسازد و هم فالوورها آن را به اشتراک بگذارند.
با داشتن تقویم محتوایی، ارسال پست و… باید مراقب بهترین محتواها باشید و بدانید چه نوع محتوایی ایجاد تعامل می‌کند.

بیشتر بخوانید: ریچ اینستاگرام چیست و 9 نکته آسان برای افزایش ریچ
👈🏼 افزایش ریچ اینستاگرام

بعد از تولید محتوا در اینستاگرام چه کاری باید کرد؟

چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم

وقتی به ثباتی برای تولید محتوا در اینستا رسیدید، از محتوای اینستاگرام برای رشد کسب و کار باید به درستی استفاده کرد. بهترین راه برای رشد با محتوا، تبلیغات اینستاگرام و کار با اینفلئونسرها است.

کلام آخر

کسب و کارها با فهرستی از معیارها روبه‌رو هستند. برای رصد استراتژی خود موارد بالا را دنبال کنید تا نتیجه قابل قبولی بدست اورید. اگر نکته یا پیشنهادی برای تولید محتوا دارید، در حتما بنویسید.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:

ترفندهای اینستاگرام (20 ترفند که حرفه‌ای ها بلدند!)
ریلز اینستاگرام راز رشد پیج!
بهترین پیج ها برای تبلیغات (در اینستاگرام
)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *