اینگیجمنت اینستاگرام

اینگیجمنت اینستاگرام چیست ؟ 12 نکته امتحان شده برای افزایش تعامل در اینستاگرام

آیا پست‌های اینستاگرام شما به اندازه کافی لایک و کامنت می‌گیرند؟
اگر دارید از اینستاگرام برای تقویت کسب و کار خود استفاده می‌کند راه خوبی را در پیش گرفتید اما این کافی نیست و باید از ترفندها و روشهایی برای رشد پیج خود استفاده کنید. یک قدم مهم ایجاد تعامل یا اینگیجمنت در اینستاگرام است. دانستن و محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام بسیار مهم است، زیرا درک بهتری از مخاطب و نحوه ارتباط آنها با محتوای پیج شما می‌دهد.
ادامه مطلب را بخوانید با معنی اینگیجمنت و نکات مهم برای افزایش تعامل پیج اینستاگرام آشنا شوید.

فهرست مطالب

اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟
چرا اینگیجمنت اینستاگرام مهم است؟
محاسبه اینگیجمنت ریت اینستاگرام
نرخ تعامل باید چقدر باشد ؟
12 راه افزایش اینگیجمنت اینستاگرام

اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

اینگیجمنت یا نرخ تعامل اینستاگرام (Instagram Engagement Rate) به معیاری از نحوه تعامل کاربران با محتوای شما اشاره دارد.
شامل همه راه‌هایی است که کاربران می توانند با محتوای شما ارتباط داشته باشند. از طریق لایک، کامنت، اشتراک گذاری و ذخیره. وقتی تعامل قوی باشد، یعنی مخاطبان شما ممکن است به اندازه کافی با برند شما ارتباط داشته باشند تا خرید کنند.

چرا اینگیجمنت اینستاگرام مهم است؟

تعامل در اینستاگرام به چه معناست

اگر شما محتواب عالی تولید می‌کنید کافی نیست، چون اگر محتوای شما لایک و کامنت نداشته باشد، حساب شما به خظر می‌افتد و ممکن است از بین ببرود. مطمئنا، شما ممکن است محتوای عالی ایجاد کنید. اما اگر کسی آن را لایک نکرده یا نظری در مورد آن نگذاشته باشد، احتمال زیادی وجود دارد که حساب شما از بین برود. در نتیجه سرمایه گذاری شما به هدر می‌رود.
افزایش اینگیجمنت اینستاگرام می تواند در اولویت بندی محتوای مطابق الگوریتم اینستاگرام کمک کند، به این معنی که شما به طور مداوم به افرادی که به برند شما علاقه مند هستند دسترسی خواهید داشت.
پس فقط صرف داشتن فالوور نرخ تعامل را بالا نمی‌برد. باید آنها را فعال کنید. بنابراین بهتر است روی گروهی که به کسب و کار شما وفادار هستند (یا به محتوای شما) تمرکز کنید.

مزایای بالابردن نرخ تعامل اینستاگرام به طور خلاصه:

1- بهبود نمایش در اکسپلور اینستاگرام
همانطور که قبلا گفته شد الگوریتم اینستاگرام برای نمایش محتوا از فاکتورهایی پیروی می‌کند. تعامل یکی از این فاکتورهاست.

2- جذب فالوور جدید
با نمایش و دید بیشتر محتوا در اینستاگرام، جذب فالوورهای جدید نیز بالا می‌رود چون معمولا محتوا متناسب با علاقه کاربران به آنها نشان داده می‌شود.

3- افزایش اعتبار
وقتی تعامل در یک پست زیاد است به معنی محتوای خوب است و کاربران لذت بوده‌اند. این نکته به اعتبار پیج شما می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

محاسبه اینگیجمنت ریت اینستاگرام

سوال مهم خیلی از کاربران اینستاگرام این است که چگونه نرخ تعامل پیج اینستاگرام را محاسبه کنیم؟
برای محاسبه اینگیجمنت اینستاگرام خود، باید به کل تعامل‌ها محتوا توجه کنید. این شامل لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها، پاسخ‌های استوری و ذخیره‌ها می‌شود. سپس از فرمول زیر برای محاسبه نرخ تعامل استفاده کنید.
تعداد لایک‌ها و کامنت‌هایی است که در هر پست دریافت می‌کنید، تقسیم بر تعداد فالوورهایی که دارید، ضرب در 100.
راه دیگر برای محاسبه نرخ اینگیجمنت اینستاگرام استفاده از ابزار سایت‌های دیگر است تا نرخ تعامل را به صورت خودکار محاسبه کنید.

نرخ تعامل باید چقدر باشد ؟

پاسخی دقیق برای این سوال وجود ندارد، بستگی دارد. با این حال، بسیاری از بازاریاب‌های شبکه اجتماعی بر این باورند که متوسط نرخ تعامل اینستاگرام یعنی بین 1 تا 5 درصد، خوب است. بر اساس آخرین آمار اینستاگرام، پست‌ها معمولاً دارای نرخ تعامل 0.98٪ هستند. بنابراین هر چیزی حدود این مقدار اینگیجمنت خوب در نظرگرفته می‌شود. با این حال، شما در حالت ایده‌آل می‌خواهید با نرخ تعامل بالاتر از میانگین فعالیت کنید.

به طور کلی نتیجه از یک تا سه درصد خوب است، در حالی که هر عددی بالاتر از سه به عنوان یک نتیجه عالی در نظر گرفته می‌شود. سعی کنید زیاد درگیر اعداد و ارقام نباشید. هدف اصلی ایجاد فالوورهایی فعال و وفادار است. میانگین نرخ تعامل اینستاگرام در سال 2022 میانگین نرخ تعامل (بر اساس تعداد فالوور) 2.88٪ بود.

بیشتر بخوانید: چگونه در اینستاگرام تیک آبی بگیریم؟
تیک آبی اینستاگرام

12 راه افزایش اینگیجمنت اینستاگرام

محاسبه اینگیجمنت اینستاگرام

به بخش اصلی این مقاله یعنی راه های افزایش تعامل در اینستاگرام رسیدیم. نکات زیر راهنمایی برای افزایش تعامل در اینستاگرام است:

1- تعامل پیج اینستاگرام خود را بررسی کنید
سطح اینگیجمنت اینستاگرام خود را پیگیری کنید. برای این کار به پروفایل خود رفته و از قسمت «Insights» می‌توانید معیارهایی که به دنبال آن هستید، ببینید. البته این اطلاعات زمانی در دسترس است که حساب خود را به تجاری تغییر داده باشید.
پست های برتر خود را کپی کنید. به عملکرد ماهانه خود نگاه کنید. مثلاً بفهمید کاربران عکس با رنگ روشن را بیشتر لایک کردند. با موسیقی روی پست را دوست دارند یا… .

2- سلیقه مخاطب را بشناسید.
یکی از بهترین راه ‌ها برای حفظ محتوای خود در اینستاگرام، «آزمون افراد» است. یعنی پرسیدن از افراد دیگر است که آیا با پست‌های شما ارتباط برقرار می‌کنند؟ از آن لذت می‌برند ؟یا با آن‌ها تعامل دارند؟ اگر محتوای شما تست مردم را قبول نکرد، جای اشتباهی هستید.

3- تولید محتوای ارزشمند
ذخیره و اشتراک محتوا در اینستاگرام دو عامل مهم در تعامل اینستاگرام است. بنابراین محتوایی باید تولید کندی که مخاطب دوست داشته باشد دوباره ببیند و برای همین امکان ذخیره و اشتراک ان بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید: 60 ایده تولید محتوا در اینستاگرام

4- به ظاهر پیج خود توجه کنید
اینستاگرام یک شبکه بصری است پس برای برندسازی اولین مورد ظاهر و زیبایی اینستا است که تاثیر مهمی در رفتار کربران دارد.

5- محتوای ویدیوئی تولید کنید
انواع فرمت محتوا را امتحان کنید. از آنجایی که پست اینستاگرام همیشه هست. بنابراین استوری و لایو و همینطور ریلز می‌توانند فرصت‌هایی برای خلاقیت و افزایش اینگیجمنت اینستاگرام مفید باشد. آمار نشان می‌دهد که 91٪ از کاربران فعال محتوای ویدیوئی اینستاگرام را به صورت هفتگی تماشا می کنند. مانند هر اینفلوئنسر اینستاگرام و صاحبان مشاغل کوچک می‌توانید با دوربین گوشی و چت ساده با فالوورهای خود دیده شوید.

6- تعامل با کاربران اینستاگرام
همه دوست دارند بعد انتشار یک محتوا، عکس العملی از مخاطب ببینند، مثلا یک لایک یا کامنت. در غیر این صورت فرقی یعنی نادیده گرفته شدن. بعد از هر بار که یک فالوور با محتوای شما درگیر شد شما باید با دقت به او پاسخی دهید. کاری کنید فالوور بفهمد به آنها گوش می‌دهید.

7- از استیکرهای استوری استفاده کنید.
از استیکر برای نظرسنجی، آزمون و… استفاده کنید. یکی از استیکرها ترند اینستاگرام add yours است. از این برچسب برای یک چالش و ترغیب افراد برای تعامل به کار می‌برند.

8- از ویژگی Collab بهره ببرید.
یک قابلیت اینستاگرام که در افزایش اینگیجمنت پیج موثر است، پست‌های Collab با سایر کاربران است. یک پست Collab در فیدهای هر دو فالوور شما نشان داده می‌شود، این یعنی فرصتی برای جلب مشارکت بیشتر وجود دارد. بنابراین از این ویژگی برای همکاری با اینفلوئنسرها و سایر کسب و کارهای مرتبط نهایت استفاده را ببرید.

9- به کاربردن هشتگ و تگ موقعیت
افزودن هشتگ‌ها و تگ مکان به پست‌های اینستاگرام شما یک راه آسان برای بالا بردن قابلیت جستجوی آن‌ها است. اگر کاربری یکی از هشتگ های شما را دنبال کند، ممکن است پست شما مستقیماً در فید او نیز نمایش داده شود. این دو نوع تگ به راحتی می‌توانند با قرار دادن پست‌های شما در مقابل افرادی که علایق مرتبط دارند، نرخ اینگیجمنت اینستاگرام را افزایش دهند.
وقتی شروع وارد کردن هشتگ‌ها کنید اینستاگرام لیستی از بهترین هشتگ را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: استراتژی های هشتگ گذاری در اینستاگرام

10- اصول را فراموش نکنید
فالوورهای بیشتر می‌تواند به معنای تعامل بیشتر در طول زمان باشد، بنابراین مهم است که به جای تمرکز بر محتوای خود کمی تلاش کنید تا حساب خود را در چارچوب پیش ببرید. خوشبختانه، چند راه آسان برای انجام این کار وجود دارد. تصاویر پروفایل اینستاگرام همیشه به شکل دایره برش داده می شوند، بنابراین تصویر مناسبی انتخاب کنید. یو اینستاگرام تنها می تواند 150 کاراکتر باشد. اگر تصمیم دارید پیوندی را در بیو خود بگنجانید، مطمئن شوید که به چیزی منجر می شود که شخصاً مخاطبان شما را درگیر می‌کند.

11- تبلیغ پیج
در سایر شبکه‌های اجتماعی خود، تبلیغات کنید. این کار را به صورت استراتژیک انجام دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین پیج ها برای تبلیغات چه ویژگی دارند؟

12- یک مسابقه با هدایای سرگرم کننده برگزار کنید
همه دوست دارند جایزه و هدیه‌ای دریافت کنند. به همین دلیل یکی از راه‌های افزایش اینگیجمنت اینستاگرام هدیه دادن و چالش و مسابقه است. کاربر را وادار می‌کند تا با برند شما به گونه‌ای درگیر شوند.

حرف آخر
وقتش رسیده است که شروع به افزایش تعامل پیج اینستاگرام خود کنید. نکات بالا می‌توانند به افازیش تعامل در اینستاگرام کمک کرده و در نتیجه به برند شما کمک بزرگی کند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید:

نحوه نوشتن کپشن در اینستاگرام
قیف فروش در اینستاگرام چیست؟

راهنمای راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی
ترفندهای اینستاگرام که حرفه ای ها بلدند!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *