چگونه یک بلاگر معروف شویم

چگونه بلاگر شویم؟ ویدئو استراتژی بلاگری اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب در ایران و جهان است. مدتهاست که اینستاگرام از یک شبکه اشتراک گذاری تصویر به یک کانال درآمدزایی درآمده تا با مخاطبان زیادی دسترسی داشته باشید.
بلاگری یکی از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام است. در ادامه مفهوم بلاگری چیست و انواع بلاگری را با ویدئوهایی که قبلا برای برای مخاطبان خود در مورد استراتژی بلاگری ارائه دادیم، بیاموزید و اینکه چطور یک بلاگر موفق شویم ! پس حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید.
پیش از این مطلبی در مورد استراتژی اینستاگرام مارکتینگ نوشتیم که حتما به آن سری بزنید.

آنچه خواهید یاد گرفت:

بلاگر کیست؟
تفاوت بلاگری و اینفلوئنسر
انواع بلاگری اینستاگرام
عملکرد اینستاگرام در مقابل محتوا
چگونه بلاگر شویم؟
چگونه از بلاگری کسب درامد کنیم؟

بلاگر کیست؟

قبل از هر شروع هر کاری باید بدانید بلاگر کیست ؟ و بلاگری یعنی چه؟ بلاگر کسی است که در مورد موضوع خاص و مشخصی محتوا تولید کند. البته محتوای متنی! به بلاگری که محتوای ویدئویی درست می‌کند، ولاگر گفته می‌شود. اما شاید همه ما بیشتر با کلمه بلاگر آشنا هستیم و چه برای تولید محتوا متنی در اینتساگرام و تصویر و ویدئو از این کلمه استفاده می‌کنند. مثلا شما روانشناس هستید و محتواهای روانشناسی در اینستاگرام تولید می‌کنید و گروه مخاطبان زیادی شما را دنبال می‌کنند، پس شما یک بلاگر هستید.

تفاوت بلاگر و اینفلونسر

اغلب کلمه بلاگری و اینفلوئنسر مارکیتنگ را یکی می‌دانند. اما این دو موضوع با یک یکدیگر متفاوت هستند. ما در ویدئو زیر از تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر و… توضیح مفصلی دادیم که پیشنهاد می‌کنم حتما این ویدئو را ببینید.
دایره لغتی که باید بدانید.

انواع بلاگر اینستاگرام

انواع بلاگری داریم که روی موضوع‌های مختلف تولید محتوا می‌کنند. همچنین با توجه به تعداد فالوورها می‌توان بلاگرها را دسته بندی کرد. مثل بلاگر سفر، بلاگر غذا، فشن بلاگر، بلاگر طنز و… . در ویدئو زیر با انواع بلاگری و انواع روش‌های کسب درآمد بلاگرها و همینطور بلاگرهای معروف ایرانی آشنا خواهید شد. شاید جواب سوال خود، یعنی چگونه بلاگر شویم؟ چگونه بلاگر هنری شویم؟ و… را بیابید.
علاوه بر این با هدف بلاگرها و کار آنها به عنوان یک فرد غیرعادی در اینستاگرام بیشتر درگیر می‌شود. پس حتما این ویدئو را پلی کنید.

عملکرد اینستاگرام در مقابل محتوا

قبل از اینکه سراغ بلاگر شدن بریم، شاید بهتر باشد که در جریان هدف شبکه اجتماعی و چگونه اینستاگرام محتوا شما را بررسی می‌کند و به پله‌های موفقیت در اینستاگرام بیشتر بپردازیم.
در ویدئو زیر در مورد همه این موارد با بلاگر شدن گفتیم که پیشنهاد می‌کنم از آن نگذرید و حتما تماشا کنید.

چگونه بلاگر شویم ؟

اما برسیم به سوال خیلی از شما که یعنی: چگونه یک بلاگر موفق شویم ؟ برای بلاگر شدن باید نکات و شرایطی را رعایت کنید تا یک بلاگر موفق و حرفه‌ای شوید. در این بخش مراحلی گفته شده که به شما کمک می‌کند، تا سفر بلاگری موفقی را شروع کنید.

1- ساخت یک حساب کاربری حرفه‌ای

اگر تصمیم به بلاگری گرفته‌اید باید یک حساب کاربری خوب و حرفه‌ای داشته باشد. اگر قصد کار تجاری دارید از یک حساب تجاری استفاده کنید اینطوری می‌توانید به چند ابزار آنالیز پیج مثل تعداد کسانی که پروفایل شما را مشاهده کردند، دسترسی پیدا کنید.
برای داشتن یک حساب حرفه‌ای باید اسم آیدی و عکس مناسب اینستاگرام برای پروفایل خود انتخاب کنید. علاوه بر این‌ها بیو اینستاگرام را فراموش نکنید و با نوشتن بیو خوب یک تاثیر اولیه خوبی روی مخاطب بگذارید. برخی اطلاعات تماس، ایمیل و… خود را قرار می‌دهند. بعضی ترجیح می‌دهند یک نقل قول بنویسند. آنچه که برای بیو خود انتخاب می‌کنید باید متناسب با کسب و کار یا نوع بلاگری شما باشد. تا افراد هدف را جذب کنید و با محتوای شما درگیر شوند.

2- یک موضوع نیچ انتخاب کنید

برای جذب فالوورهای بالا و رقابت در فضای اینستاگرام باید دلیلی داشته باشید. یکی از روش‌ها این است که به صورت کاملا شفاف و نیچ در مورد موضوعی تولید محتوا کنید.
همینطور که پست‌های بیشتری قرار می‌دهید بیشتر متوجه خواهید شد که مخاطبان شما چه موضوعی را بیشتر می‌پسندند چه چیزی را دوست ندارند و کم‌کم به به حیطه نیچ خاص خود می‌رسید.
مثل مسافرت رفتن، دوست داشته باشید عکس سفر خود و تجربیات را در اختیار کاربر بگذارید. یا خودسازی، عکاسی و… .

حتما بخوانید: چگونه بازاریابی گوشه ای انتخاب کنید؟ همه چیز در مورد نیچ مارکتینگ
👈🏼 نیچ مارکتینگ چیست؟

3- داستان سرایی کنید

همه کسب و کارها داستانی دارند. یکی از مهارت های بلاگری داستان گویی است. در ویدئو زیر با 6 نکته داستان سرایی برای بلاگر شدن را یاد خواهید گرفت.

4- از یک طرح و رنگ ثابت استفاده کنید

یک نکته مهم در بلاگری این است که در تولید محتوای خود از یک طرح منحصربه‌فرد و رنگ ثابت برای نشان دادن کار خود استفاده کنید. وقتی کاربری پستی از شما را می‌بینید، با طرح و رنگ که انتخاب اجرا کردید قطعا شما را می‌شناسندو همچنین این نشان از حرفه‌ای بودن شماست.

5- تعامل با کاربران اینستاگرام

عمده هدف استفاده از شبکه‌های اجتماعی، اجتماعی بودن است که بخشی از آن به تعامل با کاربران آن ارتباط دارد. شما با روش‌های مثل لایک پست‌ها، کامنت نظر دادن می‌شود. وقتی شما با دیگران تعامل ایجاد می‌کنید، آنها نیز قطعا پروفایل شما را بررسی می‌کنند. اگر از محتوای شما خوششان بیاد احتمال دارد شما را دنبال کنند. همانطور که در ویدئو بالا گفته شد اگر در اینستاگرام فعالیت ندارید یا و تعامل ایجاد نکنید نه شما کسی را می‌شناسید و نه دیگران شما را می‌شناسند. با پیج‌های مشابه با فعالیت خود ارتباط بگرید.

6- مهارت صحبت جلوی دوربین

آیا بلاگری سخت است؟ و آیا هر کسی می‌تواند بلاگر شود؟ این سوال خیلی از افرادی است که از ما می‌پرسند. برای بلاگر شدن همانطور که گفتیم شما به مهارت نیاز دارید.
یکی از مهارت های بلاگری صحبت کردن خوب جلوی دوربین است. برای این کار شما به تمرین احتیاج دارید. اما نگران نباشید ما بلاگری بدون چهره هم داریم، که برای افرادی که با نشان دادن چهره خود مشکل دارند به هر دلیل می‌توانند از این روش بلاگری کنند که افراد معروفی هستند که با این روش به درآمد رسیدند.

بلاگری بدون چهره چیست؟ در ویدئو زیر بیشتر به این موضوع یعنی چگونه بلاگر بدون چهره شویم، اشاره کردیم پس این ویدئو را از دست ندهید.

چگونه از بلاگری کسب درآمد کنیم؟

وقتی توانستید با نکات و کارهای بالا فالوورهای خوبی بدست آورید، حالا نوبت می‌رسد به همکاری با برندهایی که در حیطه شما فعالیت دارند. چون مخاطبان پیج شما هدفشان همان برندها هستند، پس شما به خاطر این تعداد فالوور مهم و ارزشمند خواهید بود. و می‌توانید با همکاری با برندها به کسب درآمد از بلاگری برسید.

بیشتر بخوانید: 6 قدم برای گرفتن تیک آبی در اینستاگرام
👈🏼 دریافت تیک آبی اینستاگرام

حرف آخر

در این مطلب در مورد بلاگر شدن گفتیم و نکاتی که به هر کسب وکار و فردی کمک می‌کند تا بلاگری را تجربه کنند و در نهایت به درآمدی از بلاگری برسند. امیدوارم این محتوا برای شما مفید بوده باشد. اگر نظر و نکته‌ای در مورد بلاگر شدن دارید حتما برای ما بنویسید.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:

تولید محتوا در اینستاگرام (60 ایده به همراه ویدئو آموزشی استراتژی محتوا در اینستاگرام)
افزایش فالوور در اینستاگرام
خرید پیج اینستاگرام (همه نکاتی که قبل از خرید باید بدانید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *