میم اینستاگرام چیست

میم اینستاگرم چیست؟ چگونه میم را وایرال کنیم؟

چرا کاربران میم می‌سازند؟ چگونه می‌توان میم ها را در استراتژی بازاریابی محتوای خود بگنجانید؟
برخی از میم ها فقط برای خندیدن هستند، در حالی که برخی دیگر پیام عمیق تری در پشت خود دارند.
در این مقاله، در مورد اهمیت میم اینستاگرام و اینکه چگونه هر برندی باید به طور جدی آنها را در نظر بگیرد، همچنین نکاتی برای ایجاد میم‌های اینستاگرامی مرتبط و وایرال بحث شده است.

فهرست مطلب:

میم اینستاگرام چیست؟
چرا میم اینستاگرام اینقدر محبوب هستند؟
چگونه میم اینستاگرام را ایجاد کنید؟
نکاتی برای وایرال شدن یک میم اینستاگرام موفق
سوالات متداول

میم اینستاگرام چیست؟

کلمه میم از کلمه یونانی mimema به معنای چیزی است که «تقلید» شده است.
به قول داوکین (زیست شناس بریتانیایی)، میم به سادگی ایده‌ای است که از فردی به فرد دیگر در یک فرهنگ منتقل می‌شود.
میم در اینستاگرام محتوایی است که برای انتقال احساسات مرتبط به مخاطب استفاده می‌شود. میم‌ها می‌توانند ویدیو یا تصاویر ثابت باشند، اما معمولاً ترکیبی از تصویر و متن هستند که با دیدگاه خاص شما شخصی‌سازی شده‌اند.
میم های اینستاگرام می‌توانند از یک لحظه خنده‌دار فرش قرمز یا خوابیدن کودکی در پاستا شکل بگیرند. در واقع، میم را به عنوان یک شوخی درونی در نظر بگیرید. راهی برای اعمال نفوذ وقایع جاری از فیلم و تلویزیون به سیاست و زندگی روزمره.
میم اینستاگرام را می‌توان برای ایجاد وابستگی با مخاطبان، نشان دادن ارزش‌های برند شما، یا تزریق کمی شخصیت به صفحه خود استفاده کرد.
وقتی به درستی استفاده شود، میم‌ها باعث ایجاد تعامل زیادی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تولید محتوا در اینستاگرام (60 ایده + ویدئو اموزشی)

چرا میم اینستاگرام اینقدر محبوب هستند؟

75 درصد از مردم میم‌های خود را در اینستاگرام با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. در اینجا چند دلیل برای محبوب شدن میم ها آورده شده است:

1- آنها معمولاً به رویدادهای جاری، فرهنگ عامه یا روندهای جهانی اشاره می‌کنند و درک مشترکی ایجاد می‌کنند که ارتباط بین مردم را تقویت می‌کند و آنها را به طور گسترده با یک کشور، فرهنگ یا مخاطبان مرتبط می‌کند. در واقع بینندگان دیوانه وار با آنها ارتباط برقرار می‌کنند!

2- تطبیق و تغییر شکل آنها آسان است، بسیاری از الگوهای رفتاری قدیمی‌تر را برای مواردی که جدیدترین گرایش‌ها یا پیام‌ها را شامل می‌شود، تطبیق می‌دهند، یا آن را مستقیماً با نام تجاری خود مرتبط می‌کنند.

3- آنها به گونه ای طراحی شده‌اند که به راحتی قابل اشتراک گذاری باشند و برای وایرال شدن شبکه اجتماعی مناسب باشند. اگر یک نفر میم را ببیند، می‌خواهد دوستانش نیز آن را ببینند. بنابراین، آنها آنها را در نظرات تگ می‌کنند و تعامل همچنان ادامه دارد. در نتیجه شاهد افزایش چشمگیر بازدیدها، لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌های پروفایل خود هستند.

حالا که با اهمیت میم اینستاگرام آشنا شدید، چگونه میم بسازیم؟

چگونه میم اینستاگرام را ایجاد کنید؟

چگونه میم بسازیم

ساخت اولین میم می‌تواند کمی آزمایشی باشد. شما باید تعادل مناسبی بین برند بودن، تصاویر بصری به موقع، و یافتن احساسات مناسب که با مخاطبان شما همسو باشد ایجاد کنید.

مرحله شماره 1: ایده پیدا کنید

میم های وایرال از آسمان نمی‌افتند. باید بدانید کجا را دنبال کنید. توصیه می‌شود به پیج‌های سرگرمی و افراد مشهور که همیشه پرطرفدار هستند، توجه داشته باشید. هنگامی که یک میم یا عکسی با پتانسیل میم پیدا کردید، وقت آن است که طوفان فکری را شروع کنید.
یک نکته حرفه‌ای کوچک این است که شروع به تعامل، ذخیره و درگیر شدن با میم‌هایی کنید که در فید و صفحات اکسپلور خود با آنها برخورد می‌کنید.

مرحله شماره 2: میم خود را بسازید

هنگامی که میم خود را تهیه کردید، وقت آن است که موارد شخصی خود را اعمال کنید. به روش‌های خلاقانه فکر کنید که می‌توانید یک الگوی رفتاری را برای مخاطب خاص خود ایجاد کنید، خواه یک موضوع داغ در صنعت شما باشد یا یک موضوع پرطرفدار.
اکثر میم‌ها از قالبی مشابه و نسبتاً ابتدایی پیروی می‌کنند (اغلب از فونت‌های داخلی اینستاگرام استفاده می‌کنند). بنابراین برای ایجاد میم‌های ویروسی نیازی به داشتن مهارت‌های طراحی پیشرفته ندارید.

نحوه ایجاد میم های استاتیک:

ایجاد یک میم ایستا در واقع بسیار ساده تر از چیزی است که تصور می‌کنید.
ابزارهایی مانند Imgflip، Mematic، و Imgur به شما امکان می‌دهند نکات منحصربه‌فرد خود را به یک میم موجود اضافه کنید. متن، تصاویر، استیکرها و فاصله‌ها را اضافه کنید تا به بهترین نحو با زیبایی‌شناسی برندتان مطابقت داشته باشد.

نحوه ایجاد میم های ویدیویی:

اگر به دنبال ایجاد یک میم ویدیویی هستید، استفاده از یک برنامه طراحی مانند Videoleap به شما کمک می‌کند.
با رابط کاربری ساده، این برنامه به شما امکان می‌دهد کلیپ های ویدیویی را برش دهید، ترکیب کنید و لایه بندی کنید تا خلاقیت خود را به میم های به یاد ماندنی تبدیل کنید.

یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای ایجاد میم، استوری اینستاگرام است:

عکسی را پیدا کنید که دوست دارید در میم خود استفاده کنید. آن را در گوشی خود ذخیره کنید. هنگامی که تب استوری اینستاگرام خود را باز کردید (مثل اینکه می خواهید یک استوری ایجاد کنید)، در اینجا یک مرحله به مرحله آورده شده است:
عکسی را برای آپلود در استوری خود انتخاب کنید.
نماد »افزودن متن» را انتخاب کنید و میم خود را بنویسید.
متن را همانطور که دوست دارید تغییر دهید و جابجا کنید.
میم را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید!

بیشتر بخوانید: نحوه نوشتن کپشن برای افزایش تعامل
👈🏼 کپشن نویسی در اینستاگرام

نکاتی برای وایرال شدن یک میم اینستاگرام موفق

اکنون می‌دانید چگونه یک میم بسازید، در اینجا نکاتی برای موفقیت میم اینستاگرام شما وجود دارد:

1- ترندهای میم در اینستاگرام را تماشا کنید.
این به به‌روز بودن شما کمک کرده و شانس بیشتری برای وایرال شدن دارید.


2- پیام میم خود را کوتاه نگه دارید.
درست مانند کپی رایتینگ هوشمندانه و سریع از کلمات استفاده کنید. ماهیت میم های اینستاگرام به مختصر بودن و سادگی است. با یک متن ساده، می‌توانید به راحتی داستان خود را در عرض چند ثانیه، با جامعه خود به اشتراک بگذارید تا بهترین نتیجه را داشته باشید!

3- از زندگی روزمره خارج شوید
یکی از بزرگترین چالش‌ها این است که بفهمید میم شما باید درباره چه چیزی باشد. فقط ننشینید و مغز خود را برای چیزهای خنده دار درگیر کنید. در عوض، روز خود را ادامه دهید و به چیزهایی که شما را ناامید می‌کند، چیزهایی که شما را خسته می‌کند، چیزهایی که به آنها وسواس دارید و سایر احساسات قوی توجه کنید.

4- سازگار با کسب و کار شما باشد
در حالی که میم های اینستاگرام سرگرم کننده هستند، مهم است که با آنچه هستید سازگار باشد. میم ها باید قابلیت انطباق و تبدیل شدن را داشته باشند تا هر شخص یا برند جدید بتواند طنز خود را به محتوای میم اضافه کند.
بدانید که چه نوع محتوایی با مخاطبان شما صحبت می‌کند و سعی کنید الگوهای رفتاری را پیدا کنید که ارزشی برای مخاطب شما ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: راه های افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام

حرف آخر

استفاده از میم ها در بازاریابی اینستاگرام می‌تواند گاهی اوقات کمی استرس زا باشد. طنز بسیار ذهنی است و آنچه برای یک نفر خنده دار است ممکن است برای دیگری خنده دار نباشد.
به همین دلیل بسیار مهم است که مطمئن شوید میم‌های شما توهین‌آمیز، بی ا‌حساس یا بد سلیقه نباشند. در غیر این صورت، ممکن است در نهایت به اعتبار و رابطه برندتان با مشتریانتان آسیب بیشتری وارد کنید تا اینکه به آن کمک کنید.
همچنین، میم‌ها می‌توانند یک شمشیر دو لبه باشند زیرا می‌توانند خیلی سریع قدیمی شوند. بنابراین، شما باید مراقب آنها باشید و مطمئن شوید که هنوز مرتبط و به روز هستند.
علاوه بر این، باید مراقب باشید که، حق کپی رایت دیگران را نقض نکنید.

سوالات متداول

چگونه میم اینستاگرام می‌توانند به بازاریابی کمک کنند؟

میم‌ها می‌توانند یک ابزار بازاریابی موثر باشند زیرا می‌توانند به سرعت توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند و تعامل ایجاد کنند. در صورت استفاده مناسب، می‌توانید با افزودن شوخ طبعی و شخصیت به کمپین‌های بازاریابی خود، با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کند.
علاوه بر این، میم ها می‌توانند وایرال شوند و به سرعت از طریق شبکه اجتماعی پخش شوند و راهی کم هزینه برای دستیابی به مخاطبان زیادی در برندتان فراهم کنند.
با این حال، استفاده از میم ها با دقت و حساسیت فرهنگی بسیار مهم است، زیرا اگر به درستی اجرا نشوند، می‌توانند نتیجه معکوس داشته باشند.

مخاطب هدف میم اینستاگرام چه کسانی هستند؟

میم ها در میان طیف وسیعی از گروه‌های سنی محبوب هستند. با این حال، آنها به‌ویژه مورد علاقه نسل‌های جوان مانند هزاره‌ها و نسل Z (ZGENERATION) هستند. این افراد در رسانه‌های اجتماعی بسیار فعال هستند و احتمال بیشتری دارد که محتوای ویروسی از جمله میم‌ها را مصرف کنند و به اشتراک بگذارند.
با این حال، توجه به این نکته مهم است که مخاطبان هدف میم اینستاگرام بسته به نوع میم و زمینه‌ای که در آن استفاده می شود، می‌تواند متفاوت باشد.

چرا کسب و کارها از میم اینستاگرام استفاده می‌کنند؟

شرکت‌ها به چند دلیل از میم ها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند:

برای دستیابی به مخاطبان جوان‌تر: میم‌ها در بین نسل‌های جوان محبوب هستند و می‌توانند به کسب و کار در ارتباط با این جمعیت کمک کنند.
برای ایجاد ارتباطات عاطفی: میم ها اغلب باعث طنز، شادی یا شگفتی می‌شوند و می‌توانند روابط عاطفی بین مخاطبان ایجاد کرد.
برای افزایش تعامل: میم‌ها می‌توانند سطوح بالایی از تعامل را در شبکه‌های اجتماعی از جمله لایک‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها ایجاد کنند و به افزایش دیده شدن محتوای یک برند کمک کنند.
برای انسانی کردن یک برند: با استفاده از الگوهای رفتاری، به تلاش‌های بازاریابی خود حس انسانی بیفزایند و آن‌ها را برای مخاطبان هدف خود قابل ارتباط‌تر و قابل دسترس‌تر کنند.
برای به روز ماندن: به‌روز نگه داشتن فرهنگ عمومی و مرتبط ماندن با مخاطبان خود باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *